تصویب قانون «تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی» مصداق توجه به جایگاه زنان است

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: اقدامات انجام شده در باره حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی مصداق توجه به جایگان زنان است.


به گزارش ایلنا، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نشست با مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه فعالیت کمیته حقوق بشر مجلس بر‌ ضرورت گسترش تعاملات میان مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در کنار توجه به دیپلماسی پارلمانی از دیپلماسی عمومی و اقتصادی نیز حمایت می کند. 


وی ضمن ابراز قدردانی از فعالیت‌های اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت‌ امور خارجه اظهار داشت: بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های موجود در مجلس و وزارت امور خارجه موجب هم‌افزایی این دو نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله در موضوع زنان و حقوق بشر خواهد شد.


رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی رویکرد انقلابی مسئولان را در کنار رویکرد دیپلماتیک امری مهم خواند و تصریح کرد: اقدامات انجام شده درخصوص حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، منع خشونت علیه زنان، حضور و فعالیت زنان در مناصب مختلف سیاسی، اجتماعی و…  از جمله مصادیق  توجه به جایگان زنان است.


الهیان همچنین بر ضرورت استفاده ظرفیت سمن‌ها در عرصه بین‌الملل تأکید کرد.


مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب فرصتی برای مرور و آسیب شناسی آنچه گذشت، است. 

پول گاز و نفت کفاف بودجه جاری را نمی‌دهد
هم اکنون بخوانید


وی ضمن تشریح اقدامات اداره‌کل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها میان این وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سه =

دکمه بازگشت به بالا