آرامکو جایگزین اپل شد !

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، اپل که مدتی پیش تبدیل به باارزش‌ترین برند سهامی عام دنیا شده بود، به‌تازگی جایگاه خود را از دست داده است. براساس آنچه CNBC می‌نویسد سعودی آرامکو، شرکت بزرگ نفتی، چهارشنبه‌ی این هفته توانست از اپل عبور کند و باری دیگر به‌عنوان باارزش‌ترین برند دنیا معرفی شود.

مطابق داده‌های FactSet ارزش بازار سعودی آرامکو در روز چهارشنبه به تقریباً ۲٫۴۳ تریلیون دلار رسید. ارزش بازار اپل در همان روز با افت پنج درصدی مواجه شد و به ۲٫۳۷ تریلیون دلار رسید. با این اتفاق اپل جایگاه اول را از دست داد و به جایگاه دوم سقوط کرد.

آن‌طور که تحلیلگران می‌گویند به دلیل ترس از بدتر شدن وضعیت اقتصادی، سرمایه‌گذاران در صنایع مختلف (از جمله صنعت فناوری) بخش زیادی از سهام خود را فروخته‌اند و در همین حین ارزش سهام شرکت‌های حوزه‌ی انرژی افزایش پیدا کرده است. ارزش سهام اپل در اولین روزهای سال ۲۰۲۲ به رکورد جدید ۱۸۲٫۹۴ دلار رسید و از آن زمان تاکنون با افت تقریباً ۲۰ درصدی مواجه شده است.

 

تغییر جایگاه اپل تا حد زیادی اتفاقی نمادین است، بااین‌حال به‌خوبی نشان می‌دهد که بازارهای مختلف در سایه‌ی افزایش نرخ بهره، تورم و مشکلات زنجیره‌ی تأمین چه تغییراتی به‌خود می‌بینند.

ارزش سهام آرامکو از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون تقریباً ۲۷ درصد رشد کرده است. این غول بزرگ نفتی دو ماه پیش اعلام کرد به‌دلیل افزایش قیمت نفت، سود سالانه‌اش در سال گذشته‌ی میلادی بیش از دو برابر بیشتر شده است.
اپل در سال ۲۰۲۰ از سعودی آرامکو عبور کرد و تبدیل به باارزش‌ترین برند دنیا شد.

آیا انسان در کل کیهان و گیتی تنهاست؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + نه =

دکمه بازگشت به بالا