بازگشت طلاییِ سه طلایی کشتی بعد از ۸ ماه/ کار بنا سخت شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تورنمنت بین‌المللی کشتی بولات تورلیخانوف روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد در آلماتی برگزار شد. تیم کشتی فرنگی ایران با ۱۲ کشتی‌گیر در ۹ وزن این رقابت‌ها نماینده داشت و تیم آزاد نیز با ۴ کشتی‌گیر در ۴ وزن روی تشک رفت.

تیم فرنگی با ۴ طلای پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی و رامین طاهری در اوزان ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم، ۴ نقره پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در اوزان ۶۰، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و ۲ برنز محمدرضا مختاری و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ به کار خود خاتمه داد.

کار انتخاب محمد بنا، بعد اتمام جام تختی در اهواز آغاز شد. جام تختی که روزهای ۴ تا ۶ اسفند در خوزستان به انجام رسید، سومین یا به تعبیری آخرین مرحله منسجم رقابت‌های داخلی چرخه انتخابی تیم ملی بود و بعد از آن تعدادی از مدعیان در مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت رنکینگ قزاقستان محک خوردند و به نظر دو مسابقه بین‌المللی ایتالیا و احتمالا لهستان نیز در انتخاب نفرات نقش خواهد داشت.

در برخی اوزان با نتایجی که تا امروز به دست آمده، کار انتخاب توسط محمد بنا سخت به نظر می‌رسد و باید دید در نهایت در وزنی امکان رویارویی مدعیان در مسابقه درون اردویی وجود خواهد داشت یا اینکه کار همچنان در تورنمنت‌های بین‌المللی دنبال می‌شود.

با شکست هر دو مدعی اصلی سنگین‌وزن ایران در جام تورلیخانوف شاید بزرگترین گره در ۱۳۰ کیلوگرم باشد. امین میرزازاده نفر منتخب محمد بنا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو که مغلوب دو مدعی اصلی این وزن، رضا کایالپ و میخایین لوپز شد و در ادامه در مسابقات کشتی فرنگی زیر ۲۳ ساله‌های جهان مدال طلا را از آن خود کرد، در آلماتی از سد علی‌اکبر یوسفی قهرمان بزرگسالان جهان در سال ۲۰۲۱ گذشت اما نتوانست اقتدارش را در مبارزه فینال حفظ کند و مغلوب کشتی‌گیر ترکی شد که نفر اول تیم ملی ترکیه نیست.

آیا بعد از بلفاروپلاستی امکان بازگشت پف چشم وجود دارد؟
هم اکنون بخوانید

تیم آزاد اما که تنها با ۴ کشتی‌گیر به مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی رفته بود، با سه طلا و یک نقره به کار خود خاتمه داد. سه طلایی ایران در مسابقات جهانی اسلو در وزن‌های تخصصی خود کشتی گرفته و طلایی شدند و تنها امیرحسین فیروزپور بود که در وزن ۹۷ کیلوگرم در آلماتی محک خورد و در فینال عملکرد خوبی نداشت و به نقره بسنده کرد.

هرچند با نظر کادرفنی تیم ملی قرار بود سه کشتی‌گیر طلایی یعنی قاسم‌پور، یزدانی و زارع بعد از ۸ ماه دوری از تشک در تورنمنت آلماتی محک بخورند اما این به نوعی ورود غیررسمی سه کشتی‌گیر معاف شده از مراحل قبلی به چرخه انتخابی تیم ملی برای جهانی صربستان بود. آنها معاف از حضور در جام تختی هستند و قرار است در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرند، مرحله‌ای که کیفیت و کمیت، نحوه برگزاری و داخلی یا خارجی بودن آن بعد از جام تختی از سوی کادرفنی تیم ملی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا