ارتباط با مخاطب امروزی لحنی متناسب را می‌طلبد/ رویکرد تحولی در برنامه‌سازی تلویزیون

محسن برمهانی، معاون سیما در جمع تهیه کنندگان برنامه های شاخص و پر مخاطب تلویزیون گفت که در دوره تحولى، ارتباط با مخاطب متنوع و متکثر امروزی، لوازم و لحنی متناسب را می‌طلبد.


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، معاون سیما در نخستین نشست رسمى خود در مرکز همایش های بین المللی سازمان صداوسیما میزبان جمعی از برنامه سازان شبکه هاى تلویزیون بود.


برمهانى با اشاره به رویکرد تحول محوری در دوران مدیریت جدید رسانه ملی گفت: خواستار همکاری با ذائقه‌های مختلف فعال در بدنه سازمان هستیم.


وی ضمن مرور تاریخی چگونگی ایجاد فضای دو قطبی در کشور، از ضرورت ایجاد جبهه سوم خبر داد و گفت:برای سخن گفتن با مردم باید جبهه سومی را بگشاییم که مونولوگ و دیالوگ دو قطبی نیست.


برمهانی با بیان اینکه مخاطب، محور است تاکید کرد: تشکیل جبهه سوم که پیچیده و متنوع است، لوازم و لحنی متناسب را می طلبد که لازمه آن در نظر گرفتن سلایق مختلف مردم و نیز واقع گرا بودن برنامه سازان است، نباید در خلأ صحبت کرد و تنها برای قشری خاص و مردم ونک تهران به بالا برنامه ساخت.


معاون سیما گفت: برنامه سازان به جای تمرکز و توجه صرف به خطوط قرمز باید از خطوط سبز بهره بیشترى ببرند.دغدغه مان به جای «نگفتن‌ها» به چگونگی «گفتن‌ها» باید تغییر کند.


برمهانی، با بیان اینکه نمى‌توان براى تمام فعالیت های هنری و ذوقی نسخه استانداردسازی پیچید افزود: اگر ایده اولیه و محتوا مناسب باشد می توان با نقشه راه مشخص و متناسب با فضای حاکم و پیرامون موضوع گام برداشت.

حاشیه‌های یک جشنواره بدون فرش قرمز
هم اکنون بخوانید


وى تصریح کرد: تهیه کنندگی در همه جای دنیا ترکیبی از مدیریت های مالی، اداری و محتوایی بوده و همین پیچیدگی‌ها این حرفه را سخت کرده است.


معاون سیما در خصوص دغدغه‌های تهیه کنندگان نیز گفت: به منظور رفع برخی دغدغه های شما، مسائل مختلف مالی، اداری و… را با برگزاری نشست های مشترک با بخش های مختلف درون و برون سازمان پیگیری می کنیم.


برمهانی در پایان این نشست با ابراز امیدواری برای استمرار این نشست‌ها گفت: اهمیت نقش شما برای ما روشن است. خط مشى و سیاست رسانه، به همت و هنر شما شما روى آنتن نقش مى بندد پس باید نگاه و فکرهایمان را بیشتر همسو کنیم.


در ابتدای این نشست جمعی از تهیه کنندگان برنامه های پرمخاطب شبکه های سیما و مرکز پویانمایی صبا در حدود ۱۸۰ دقیقه از دغدغه ها و مشکلات خود با معاون جدید سیما سخن گفتند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا