لیگ قهرمانان اروپا| لیورپول – رئال مادرید؛ به شوق انتقام به امید دوگانه/ فرصتی برای تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موعد برگزاری بزرگترین بازی در تقویم فصل فوتبال باشگاهی اروپا سرانجام فرا رسید. فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ دیداری که حضور در آن هم رؤیای هر فوتبالیستی در هر نقطه‌ای از دنیاست. این رؤیا امشب (شنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در استاده فرانس شهر پاریس برای بازیکنان لیورپول و رئال مادرید رنگ حقیقت پیدا می‌‌کند هرچند که برای آنها این یک رؤیای تکراری است.

تیم انگلیسی شش بار قهرمان این تورنمنت شده است که آخرین موردش سال ۲۰۱۹ بود یک سال پس از آنکه در همین آوردگاه بازی را با اتفاقاتی عجیب و غیرمنتظره به حریف امشب خود رئال مادرید باخت، رئال مادریدی که با ۱۳ قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌های اروپا را یدک می‌کشد. چهار سال پیش در چنین مقطعی از فصل بود که دو تیم رودرروی هم قرار گرفتند و آن آخرین حضور رئالی‌ها در فینال لیگ قهرمانان تا به امروز بوده است.

رئال مادرید امسال در شرایطی وارد لیگ قهرمانان اروپا شد که به نظر می‌رسید تیمی پا به سن گذاشته و در سرازیری افول است. با این حال فتح لالیگا و صعود به فینال با غلبه بر رقبایی مانند پاری‌سن‌ژرمن، چلسی و منچسترسیتی نشان داد، تصوری که درباره تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی وجود داشت کاملاً اشتباه بوده است. افراد کمی انتظار داشتند که این تیم بتواند به ایستگاه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد، اما این همان چیزی است که به کارلو آنچلوتی و مردانش انگیزه‌ای مضاعف داد که با کامبک‌های دیرهنگام و مجازات رقبای سهل‌‌انگار خیلی‌ها را غافلگیر کنند.

با فرماندهی دومین گلزن برتر تاریخش کریم بنزما، رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی در این فصل علاوه بر فتح لالیگا، نتایجی را در اروپا کسب کرد که ابروهای زیادی را از ابروی چپ مرد ایتالیایی بالاتر برد! بازگشت‌های غیرمنتظره برای غلبه بر تیم لیونل مسی، امباپه و رفقا در مرحله یک هشتم نهایی، حذف چلسی مدافع عنوان قهرمانی در مرحله یک چهارم نهایی و در نهایت به زانو درآوردن منچسترسیتی پپ گواردیولا در نیمه نهایی کاری کرده است که الان کمتر کسی جرأت می‌کند لیورپول را با وجود داشتن شانس بیشتر برای قهرمانی روی کاغذ، مدعی بلامنازع قهرمانی بداند.

سرمربی جدید آرژانتینی برای تیم لژیونرهای ایرانی یونان
هم اکنون بخوانید

در طرف دیگر لیورپول بعد از سپری کردن یک فصل استثنایی که ماحصل آن دو قهرمانی در جام‌های حذفی داخل انگلیس و نایب قهرمانی در لیگ برتر با تنها یک امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی بوده، حالا آمده است چیزی که در خور عملکرد فوق‌العاده‌اش در این فصل بوده را ببرد. جام‌های حذفی و اتحادیه اگرچه ارزشمند هستند، اما در طراز افتخاری مانند قهرمانی در لیگ و اروپا نیستند و مردان یورگن کلوپ پس از ناکامی در تحقق رؤیای کسب اولین چهارگانه تاریخ انگلیس، حالا امید به تکرار افتخاری دارند که سه سال پیش با غلبه بر تاتنهام به دست آوردند.

روی کاغذ همه چیز برای رسیدن آنها به این هدف مهیاست جز احتمال غیبت فابینیو و تیاگو آلکانتارا که اخیراً به دلیل مصدومیت خانه‌نشین بودند. حالا و در آستانه فینال آنها برگشته‌اند و در طول یک هفته گذشته هم به میزان قابل توجهی پیشرفت داشته‌اند. اگر آنها آماده باشند، ستون‌‌های خط میانی لیورپول برای نبرد با مثلث طلایی خط میانی رئال مادرید شامل لوکا مودریچ، تونی کروس و کاسمیرو خواهند بود. با این حال انتظار می‌رود این ستارگان خط حمله دو تیم باشند که در این نبرد بزرگ تفاوت‌ها را رقم بزنند.

شوق انتقام‌گیری

نبرد چهار سال پیش دو تیم در فینال کیف خاطراتی داشت که شاید حتی پررنگ‌تر از جشن قهرمانی رئال مادرید و گل برگردان گرت بیل در خاطر هواداران به خصوص لیورپولی‌ها مانده باشد. یکی از آنها صحنه مصدومیت ستاره و برترین بازیکن وقت نماینده انگلیس محمد صلاح از ناحیه کتف در نتیجه خطای زیرکانه سرخیو راموس کاپیتان سابق کهکشانی‌ها بود، اتفاقی که ستاره مصری را با چشمانی گریان، پس از نزدیک به نیم ساعت از آغاز بازی مجبور به ترک میدان کرد. اگرچه صلاح یک سال بعد با لیورپول دوباره به فینال برگشت و قهرمان شد اما این موضوع چیزی از انگیزه او برای تسویه حساب با کهکشانی‌ها کم نکرده است. توئیت او پس از فینالیست شدن رئال مادرید هم گواه این موضوع بود که در آن نوشت: «حسابی داریم که باید تسویه کنیم».

به منظور حضور در جام ریاست فدراسیون جهانی؛ رستمیان فردا راهی مصر می‌شود
هم اکنون بخوانید

فرصتی برای تاریخ‌سازی

پیروزی رئال مادرید برابر لیورپول در بازی امشب نه تنها اولین دوگانه این تیم پس از دوگانه‌اش با مربیگری زین‌الدین زیدان در سال ۲۰۱۷ است بلکه به منزله ثبت رکوردهایی خاص در کارنامه چند تن از اعضای این تیم خواهد بود. در صورت قهرمانی رئال مادرید، کارلو آنچلوتی اولین مربی تاریخ خواهد بود که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌ است. او همین الان هم اولین مربی است که پنج بار تیمش را به فینال لیگ قهرمانان رسانده است.

این اتفاق اما باعث خواهد شد کریم بنزما، لوکا مودریچ، دنی کارواخال، ایسکو و مارسلو نیز همگی این شانس را داشته باشند که به رکورد کریستیانو رونالدو به‌عنوان تنها دارنده پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسند. در این میان بنزما شانس ثبت یک رکورد فردی متمایز برای خودش را هم دارد. سومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا اگر امشب موفق شود دو گل دیگر در این رقابت‌ها به ثمر برساند، به رکورد بیشترین گل به ثمر رسیده در یک فصل از این رقابت‌ها می‌رسد، رکوردی که در حال حاضر متعلق به کریستیانو رونالدو است (با ۱۷ گل).

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا