بازداشت سرکرده داعش در استانبول/ سفر ۲ مقام آمریکایی به ریاض برای گفت‌وگو درباره ایران و نفت/ تصویب قانون منع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس عراق

بازداشت سرکرده داعش در استانبول، سفر ۲ مقام آمریکایی به ریاض برای گفت‌وگو درباره ایران و نفت و تصویب قانون منع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مجلس عراق از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش ایلنا، مقام‌های رسمی ترکیه از بازداشت سرکرده داعش در استانبول خبر دادند.


– سخنگوی کاخ سفید گزارش‌هایی که پیش از این درباره سفر دو مقام آمریکایی به عربستان برای گفت‌وگو درباره ایران، مسائل منطقه‌ای و افزایش تولید نفت منتشر شده بود را تأیید کرد.


– وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش آماده است مسائل هسته‌ای را به طور مستقیم با چین بررسی کند.


– گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه پس از پایان نشست اضطراری روز گذشته -پنجشنبه- خود در دفتر جبهه خلق در غزه اعلام کردند که اتاق عملیات مشترک مقاومت به طور دائم تشکیل جلسه می‌دهد.


– رؤسای جمهوری ترکیه و فرانسه طی تماسی تلفنی درباره تحولات اوکراین رایزنی کردند.


– مجلس عراق قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، عادی‌سازی رابطه این کشور با رژیم صهیونیستی ممنوع می‌شود.


– یک مقام وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که دیداری میان وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی وی در آینده نزدیک در دستور کار نیست.


– رئیس مجمع جهانی اقتصاد در دیدار امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتیجه مورد نظر برسد و زمینه بهره گیری از توانمندیهای ایران در احیای اقتصاد منطقه و جهان بیش از پیش فراهم شود.

نخستین زن در ریاست سیا؛حلقه محوری برنامه شکنجه
هم اکنون بخوانید


– وزیر امورخارجه کشورمان و وزیر خارجه پاکستان روز پنج‌شنبه در دیداری در حاشیه اجلاس داووس در مورد موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


– سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تحریم های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «ایران» همواره کابوس گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه بوده است.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا