۷۲ میلیون نفر از خانوارهای ایرانی یارانه معیشتی دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری برنا، طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها در گفت و گو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران با اشاره به اینکه این سازمان مکلف است بر اساس قانون از تمامی افراد متقاضی که تا کنون یارانه دریافت نکرده است یا تا ابتدای سال ۱۴۰۱ به هر دلیلی یارانه آنها حذف شده یا انصراف داده اند ثبت نام به عمل آورد گفت: این افراد باید برای ثبت اطلاعات خانوار به سامانه https:// my.gov.ir مراجعه کنند. اما افرادی که از اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه معیشتی دریافت نکرده اند نیاز به ثبت نام ندارند بلکه باید به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت نمایند. اطلاعات خانوار افرادی که در سالهای گذشته یارانه دریافت می‌کردند در هنگام ثبت درخواست بررسی می شود. تا به امروز هم بررسی‌های لازم انجام و دهک‌ها مشخص شده اند و بر اساس همین اطلاعات مشخص می‌شود که هر فرد باید چقدر یارانه دریافت کند.

تکلیف قانونی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، ثبت نام از متقاضیان و پرداخت یارانه به صلاحدید وزارت تعاون است
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها افزود : اینکه افراد در چه دهکی قرار دارند؟ آیا واجد شرایط دریافت یارانه هستند یا خیر؟ طبق قانون جزو وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس بانک اطلاعات و داده‌های به روز است. اما تکلیف قانونی سازمان هدفمند سازی یارانه ها، ثبت نام از متقاضیان و پرداخت یارانه به صلاحدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی رفاه مردم است.
وی در پاسخ به اینکه معیارهای دهک‌های مختلف بر اساس اطلاعات چه سالی است؟ اظهار داشت: پاسخ به این پرسش در چارچوب وظایف قانونی من نیست و تخصصی هم در این خصوص ندارم بلکه باید مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این پرسش پاسخ دهند.

پرداخت یارانه مستقیم از وظایف سازمان هدفمندی یارانه‌ها است
حسینی در توضیح بیشتر وظایف سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: یکی از وظایف این سازمان، پرداخت یارانه مستقیم است. این سازمان در حال حاضر درگیر ثبت نام از مردم برای دریافت یارانه است و باید در این خصوص اطلاع رسانی کند. اگرچه این سازمان طبق ماده های ۷ و ۸ و ۹ قانون مکلف است یارانه ها را به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کند. دیگری پرداخت کمک های بلاعوض یا یارانه سود تسهیلات و وجوه اداره شده است که توضیح آن مفصّل است. بهینه سازی مصرف انرژی، اصلاح ساختار فناوری واحدهای تولیدی، جبران بخشی از زیان شرکت‌ها و گسترش و بهبود حمل و نقل، بخشی از تبصره هایی است که ذیل این قانون قرار دارد.
وی تاکیدکرد: در حال حاضر اطلاع رسانی سازمان هدفمدی یارانه ها فقط در حوزه یارانه های مستقیم انجام می شود و ما موظف هستیم طبق ماده ۷ قانون از کلیه افرادی که متقاضی دریافت یارانه هستند ثبت نام به عمل آوریم.

ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه از تکرار اقدامات تروریستی در افغانستان
هم اکنون بخوانید

هنوز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی که کدملی دارند برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اند
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی که کدملی دارند هنوز برای دریافت یارانه درخواست نداده اند گفت: به نظر می‌رسد یا این افراد از شرایط ثبت نام برای دریافت یارانه اطلاع کامل ندارند.

افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند برای جداشدن از خانوار قبلی به پلیس+۱۰ مراجعه کنند
حسینی در پاسخ به اینکه فردی که تا سال گذشته تحت تکفل پدر بوده و به تازگی ازدواج کرده باید چه کاری انجام دهد؟ گفت: افرادی که یارانه می گرفتند اما در حال حاضر به دلیل ازدواج متقاضی جداشدن از خانوار قبلی و تشکیل خانوار جدید هستند باید با در دست داشتن مدارک(عقدنامه و شناسنامه) به نمایندگی های پلیس+۱۰ مراجعه کند. پلیس ، فرد مذکور و همسر وی را از فهرست خانوار قبلی جدا کرده و نامه ای به آنها می دهد تا به شعبه بانک مراجعه کنند.شماره حسابی برای دریافت یارانه آنها تعریف می شود و پس از این یارانه دریافت خواهند کرد.

افرادی که پیش از این یارانه نمی‌گرفتند، برای دریافت یارانه اطلاعات خانوار خود را در سامانه «دولت من» ثبت کنند
وی افزود: اما افرادی که در خانوار قبلی خود هم یارانه نمی گرفتند گفت :این افراد باید به عنوان سرپرست خانوار به سامانه «دولت من» my.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را به عنوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده خود را ثبت می نماید. شماره حساب بانکی خود را هم درج کمی کند. در این شرایط سازمان هدفمندسازی یارانه ها اطلاعات این خانواده را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می کند. این وزارتخانه شرایط این خانواده را بر اساس شاخص های موجود بررسی می کند و در صورت تایید شرایط دریافت یارانه، سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مبالغ یارانه این خانواده را از ابتدای اجرای طرح معیشتی به حساب آنها واریز می کند.

دستورالعمل جدید ابلاغ الکترونیکی سازمان مالیاتی
هم اکنون بخوانید

افرادی که مشمول دریافت یارانه نشده اند برای ثبت اعتراض به سامانه حمایت مراجعه کنند
سخنگوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها بیان کرد: پس از ثبت نام برای دریافت یارانه اگر این خانواده مشمول دریافت یارانه نبودند و جزو دهک ده محسوب می شدند، باید با مراجعه به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند. اگر اعتراض وارد بود وزارت رفاه اسامی را به سازمان هدفمندسازی اعلام می کند و تمامی مبالغ یارانه به همراه معوقات از ابتدای طرح یارانه معیشتی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. در حال هنوز در مرحله ثبت نام قرار داریم و هنوز اطلاعات جدید برای وزارت رفاه ارسال نشده است.

افرادی که در آینده متاهل می‌شوند برای دریافت یارانه مدارک خود را به پلیس +۱۰ ارائه دهند
وی تاکید کرد: تمامی افرادی که پس از این، ازدواج می‌کنند می‌توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ و ارائه مدارک از خانوار قبلی خود جدا شده و با روشی که ذکر شد، یارانه خانوار جدید را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفت =

دکمه بازگشت به بالا