مطالبه‌گری مردم نباید به آنارشیسم و انحراف کشیده شود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: در برخی از جاها مجمعی تشکیل شده به نام مطالبه‌گری مردمی، این مطالبه‌گری مردم نباید به آنارشیسم و انحراف کشیده شود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله عباس کعبی در همایش «جریان حلقه‌‌های میانی؛ پیشران حمکرانی مردم» گفت: بحث حمکرانی مردمی و جریان‌های حلقه‌های میانی مبنای دینی و فقهی دارد.


این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: در دموکراسی لیبرال بعاز انتخابات و سرکار آمدن حکومت، مردم از حمکرانی حذف می‌شوند و حمکرانی در دست حزب حاکم است و برخلاف مردم‌سالاری اسلامی است در حالیکه در مدل مردم‌سالاری دینی مردم به شکل سازمان‌یافته و منسجم در همه اعمال حمکرانی به دولت کمک می‌کنند.


وی افزود: در مردم‌سالاری دینی پیوند امت و امامت در مشارکت عمومی در حل مسائل حمکرانی با حضور فعال در صحنه مطرح است. اهتمام به امور مسلمین به عنوان یک مسئله مهم پیگیری می‌شود‌.


آیت‌الله کعبی بیان کرد: ساخت یک جامعه اسلامی نیازمند پیوند دولت و ملت است. یکی از واجبات سیاسی برای هر مسلمان در ساخت جامعه و ایفای نقش سازنده نیازمند یکسری اعمال است. در ساخت جامعه و دولت-ملت حمکرانی مردم بسیار مهم است.


این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان اظهار داشت: در برخی از جاها مجمعی تشکیل شده به نام مطالبه‌گری مردمی، این مطالبه‌گری مردم نباید به آنارشیسم و انحراف کشیده شود.


وی تاکید کرد: مبنای اصلی و پایه‌ای در حل مسائل دینی ولایت و نگاه به عدالت است، عدالت بدون شاخص ولایت، عدالت نیست.


حضور آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس نمایشی و بی‌فایده است
هم اکنون بخوانید

کعبی بیان کرد: عدالت همراه با ولایت شاخص حائز اهمیت سیاست‌های کلی نظام است که باید تبدیل به برنامه و فرهنگ عمومی شود.


وی ادامه داد: تبلیغ، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی ملی پیش‌نیاز مطالبات حلقه‌های میانی است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

دکمه بازگشت به بالا