«قانونمندی»؛ اساس کار مرزبانی

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه قانون‌مندی یک اصل مهم و اساس کار مرزبانی است، گفت: نظم و انضباط یک واحد نشانه آمادگی کامل آن یگان برای انجام ماموریت هاست.


به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «احمد علی گودرزی» در نشست با فرماندهان و معاونان فرماندهی مرزبانی استان کردستان اظهار داشت: ماموران مرزبانی در سایه نظم و انضباط، می‌توانند به وظیفه خود برای تأمین امنیت دست یابند و تولید امنیت در سایه نظم و مدیریت حاصل می‌شود.


وی ادامه داد: نظم و انضباط حاکم بر یک واحد مرزبانی نشانه آمادگی کامل آن واحد برای انجام ماموریت‌های پیش رو بوده و علاوه بر این مردم نیز از دیدن یک واحد نظامی منضبط امیدوار شده و احساس رضایت می‌کنند.


فرمانده مرزبانی کشور قانونمندی را یک اصل مهم و اساس کار در مرزبانی عنوان کرد و گفت: آنچه ما را در تحقق مرزبان در تراز انقلاب اسلامی و اجرای صحیح قانون ثابت قدم و استوار نگه می‌دارد، اعتقاد به ولایت فقیه و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی است.


سردار گودرزی نظارت را موجب پویایی و بالندگی سازمان دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت سلسله مراتب بر زیر مجموعه، باید یگان‌ها نیز با خود کنترلی، خود مراقبتی و خود ارزیابی مستمر موجب نمایان شدن اشکالات و معایب شده و با برنامه ریزی در جهت رفع این مشکلات می‌توان در راستای تعالی و ارتقاء وضعیت گام بردارند.


ارشدترین مقام در مرزبانی بیان داشت: بی‌تردید قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد کردن خسارت جبران ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت و ضروری است در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی مسئولان مربوطه احساس مسئولیت ویژه داشته و همواره به وظایف و مأموریت‌های سازمانی به نحو شایسته عمل کنند.

ملاحظات فنی و ایمنی در مخازن نفت تهران دیده شده
هم اکنون بخوانید


وی خاطرنشان کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و موثر با عناصر قاچاق کالا همواره از مهم‌ترین ماموریت‌های مرزبانی بوده و تلاش بر این است تا با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستای فرهنگ سازی‌عدم استفاده از کالای قاچاق و کیفیت بخشی تولیدات داخلی، گام‌های موثری برداشته شود.


فرمانده مرزبانی فراجا یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای ماموریت‌های مرزبانی را داشتن آموزش تخصصی متناسب با ماموریت برشمرد و عنوان کرد: توجه به نیازهای واقعی آموزش در یگان با در نظر گرفتن نوع مأموریت‌ها و پرهیز از روزمرگی نقش مهمی در پیشبرد اهداف و ماموریت‌ها دارد.


سردار گودرزی، اجرای بازی جنگ، طراحی سناریوهای عملیاتی جهت پیاده سازی و استمرار تمرین را بهترین راه ارتقاء آمادگی و توان رزمی نیرو در میدان عمل عنوان کرد.


این مقام ارشد مرزبانی اشراف اطلاعاتی را از ضروریات مدیریت کارآمد برشمرد و گفت: فرماندهان و مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند زیرا اشراف اطلاعاتی دقیق و به روز و اقدامات پیش دستانه در اجرای ماموریت‌ها بسیار مهم است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا