برگزاری سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در ازبکستان

سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در سال ۲۰۲۲
در کشور ازبکستان برگزار شد.


به‌ گزارش ایلنا، سومین جلسه کمیته اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در سال ۲۰۲۲ همزمان با برگزاری برنامه داوری مهر اصالت با دستور جلسه برنامه‌ریزی فعالیت‌های بخش آسیا و اقیانوسیه این شورا در کشور ازبکستان برگزار شد.


در این جلسه نمایندگان کشورهای عضو غرب آسیا، آسیای مرکزی، آسیای شرقی و آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند و اداره جلسه نیز برعهده رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی بود. 


ویدا توحدی (مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی به عنوان نماینده ایران) در این نشست حضور داشت و پویا محمودیان (معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) نیز به صورت آنلاین در نشست حضور پیدا کرد.


معاون صنایع‌دستی کشور در این جلسه، از رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی برای حضور در فرآیند داوری شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ایران دعوت کرد.


در ادامه این نشست، نماینده ایران طبق دستور جلسه، برنامه‌های مهم حوزه صنایع دستی کشور را در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ برای اعضا  تشریح کرد.


در این نشست دو  پیشنهاد معاون صنایع‌دستی کشور شامل برگزاری سی و نهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع‌دستی در ماه می ۲۰۲۳/اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی و برگزاری جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سال ۱۴۰۱ در تهران با حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای جهانی صنایع‌دستی به صورت بین‌المللی مطرح و با اکثریت آراء مصوب شد.


همچنین معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در گزارشی از برنامه‌ریزی به منظور استفاده از فضای جام جهانی فوتبال در کشور قطر خبر داد و اظهار کرد: «در حاشیه این رویداد بزرگ ورزشی شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی  به منظور نمایش و عرضه صنایع‌دستی ایران خواهیم بود.» 

آثار دو بخش جشنواره سراسری تئاتر اردیبهشت اعلام شد
هم اکنون بخوانید


همچنین مقرر شد برنامه‌های مربوط  به معرفی صنایع‌دستی ایران در حاشیه جام جهانی  قطر به صورت پیش رویدادها، رویدادها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و… برای اعضای شرکت کننده در جلسه ارسال شود. 


در نشست حضوری این رویداد، نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، تایلند، کویت، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، فلسطین، استرالیا، چین و اندونزی حضور داشتند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا