دولت برای ارائه کالابرگ الکترونیکی باید برنامه داشته باشد/ بدون مدیریت و نظارت دولت، وضعیت قیمت‌ها بدتر می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای دادن کالابرگ‌های الکترونیکی برنامه داشته باشد و با برنامه‌ریزی این کار را انجام دهد تا مشکلات به وجود نیاید.


هاشم صباغیان بافقی گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه با توجه به مشکلاتی که در خصوص پرداخت یارانه‌ها به وجود آمده این نگرانی وجود دارد هنگامی که کالابرگ‌های الکترونیکی داده شود مشکلات بیشتر شود دولت در این زمینه باید چه کاری را انجام دهد، گفت: طبیعتاً برای دادن کالابرگ‌‌های الکترونیکی باید برنامه‌ریزی صورت گیرد، اگر‌ این کار انجام شود مابقی مسائل کاری ندارد می‌ماند اجرایش که حتما برنامه‌ریزی شده هم است.


وی تاکید کرد: مهم‌ترین کار دولت اجرای درست است که با نظارت جدی و مناسب می‌تواند انجام شود.


این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح نظام پرداخت‌ یارانه‌ها بیان کرد: متاسفانه یارانه‌ها از زمان دولت آقای احمدی‌نژاد که داده شد افزایشی پیدا نکرد، یعنی همان زمان با افزایش تورم یارانه‌ها باید افزایش پیدا می‌کرد که دولت‌ها این کار را انجام ندادند.


وی یادآور شد: با افزایش تورم و هزینه‌های سوخت، بنا بود یارانه‌ها افزایش پیدا کند که این کار صورت نگرفت و این ترازو نامیزان شد، از یک طرف یک کفه ترارزو که هزینه‌ها است بالا آمده و از سوی دیگر کفه یارانه پایین باقی مانده است. امروز دولت می‌خواهد این کفه را بالا بیاورد که این کار باعث شده یک افزایش گرانی و تورم داشته باشیم. اگر خوب مدیریت شود می‌تواند موثر باشد؛ یعنی این افزایش قیمت‌ها که به حالت التهاب در آمده بعد از مدتی خوب می‌شود اما اگر نظارت نباشد و دولت نتواند مدیریت کند طبیعتاً احتمال دارد از گذشته هم بدتر شود و این بستگی به نحوه اجرا و نظارت دولت دارد.

اطلاعیه اداره زندان‌های تهران درباره مرگ «ساسان نیک نفس»
هم اکنون بخوانید


صباغیان درباره این‌که گفته می‌شود با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم است آیا در ادامه می‌توان چنین یارانه‌ای را به دهک‌ها پرداخت کرد، عنوان کرد: دولت که نمی‌خواهد این یارانه را از جیب خودش بدهد، هزینه سوخت و بسیاری از کالاها که قبلاً یارانه‌هایش داده می‌شد را گران کرده است و طبیعتا یارانه‌ها را باید به خود مردم بدهد.


وی خاطرنشان کرد: قبلاً یارانه به ابتدای زنجیر داده می‌شد اما حال به آخر زنجیر داده می‌شود، در این زمینه ما در مدیریت می‌لنگیم که باید مشکلاتش برطرف شود‌ تا بتوانیم به طور صحیح نظارت داشته باشیم.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 2 =

دکمه بازگشت به بالا