۴.۲ میلیون تن موجودی کالای اساسی در بنادر و گمرک /۳۳ شناور در صف تخلیه کالای اساسی

سخنگوی گمرک تاکید کرد: در حال حاضر چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات به عنوان ذخایر استراتژیک در حال تخلیه یا ترخیص هستند.


به گزارش ایلنا،‌ سید روح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرک با بیان اینکه از چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی که موجود در بنادر یا در حال تخلیه هستند، گفت: سه میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالا در اماکن بندری و گمرکی هستند و تشریفات ترخیص آن در حال انجام است و ۱۷ شناور نیز با ۳۵۰ هزار و ۶۲۶ تن کالا در حال تخلیه کالاهای خود در بنادر هستند و ۸۱۱ هزار و ۶۴۶ تن کالا نیز در ۱۶ شناور در صف تخلیه کالاهای اساسی قرار دارند.


وی ادامه داد: روزانه بیش از پنجاه هزار تن کالای اساسی با بیش از دو هزار دستگاه کامیون و ۱۵۰ واگن از گمرکات اجرایی در حال ترخیص بوده و به شبکه توزیع و تولید ارسال می‌شود.


سخنگوی گمرک در مورد کالاهای اساسی موجود در اماکن بندری و گمرکی اظهار داشت: ذرت با دو میلیون و ۴۶ هزار و ۶۶۵ تن در صدر کالاهای موجود است که یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۲۶ هزار و ۶۳۸ تن آن در جریان اقدامات مرتبط با ترخیص است و ۷۲ هزار و ۹۵۶ تن نیز در حال تخلیه از شناورها و ۱۴۷ هزار و ۷۱ تن نیز در صف تخلیه شناورها قرار دارد.


به گفته لطیفی، گندم با ۸۲۳ هزار و ۹۰۸ تن دومین کالای اساسی از نظر میزان موجودی است که در حال ورود و توزیع به کشور بوده که ۲۹۷ هزار و ۷۴ تن آن در اماکن بندری و در حال مقدمات ترخیص، ۱۱۸ هزار و ۹۶۷ تن در حال تخلیه و ۴۰۷ هزار و ۸۶۷ تن نیز در شناورها منتظر تخلیه هستند.

دادرسی و تصمیم دادگاه‌ها در دوره ریاست جدید قوه قضائیه علنی باشد
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه بعد از ذرت و گندم، دانه‌های روغنی و روغن خام بیشترین موجودی و ذخایر را در بین کالاهای اساسی در بنادر کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: دانه‌های روغنی و سویا با ۵۹۲ هزار و ۷۴۳ تن که ۳۵۴ هزار و ۱۰ تن آن در اماکن بندری در حال انجام اقدامات ترخیص و مابقی در حال تخلیه یا در صف تخلیه از شناورها هستند و ۳۵۰ هزار و ۸۶۵ تن روغن خام در اماکن بندری در حال ورود به کشور و توزیع در چرخه تامین و کارخانه‌ها هستند.


سخنگوی گمرک درباره سایر کالاهای اساسی موجود و در حال ترخیص در گمرکات و بنادر خاطرنشان کرد: جو با ۲۰۳ هزار و ۶۳۴تن که ۱۹۵ هزار و ۳۳۱ تن آن در اماکن بندری در حال اقدام برای ترخیص است و مابقی در حال تخلیه از شناورها، برنج با ۱۱۱ هزار و ۸۲۲ تن که ۸۰ هزار و ۲۴۰ تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۳۱ هزار و ۵۸۲ تن آن در حال تخلیه از شناورها است و ۷۶ هزار و ۸۶۷ تن شکر خام که سه هزار و ۳۶۷ تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن آن نیز در شناورها منتظر تخلیه هستند.


لطیفی افزود‌: گمرکات مرتبط با ورود کالاهای اساسی بدون تعطیلی و به صورت ۲۴ ساعته حتی در بدترین شرایط آب و هوایی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا