تقاضای جهانی نفت حدود ۴۶ درصد کاهش می‌یابد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت خام در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۴۶ درصد کاهش یابد و به ۲.۸ میلیون بشکه در روز برسد


 به گزارش ایلنا از بلومبرگ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت خام در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۴۶ درصد کاهش یابد و به ۲.۸ میلیون بشکه در روز برسد، در حالی که در سه ماهه اول ۵.۲ میلیون بشکه بود.


در گزارش ماهانه این سازمان آمده است که تحولات ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی و محدودیت‌های جدید اعمال شده توسط چین پس از احیای مجدد همه‌گیری کرونا، به کاهش قابل توجه تقاضا در سه ماهه جاری سال کمک خواهد کرد.


همچنین اوپک پیش بینی خود را برای افزایش تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به برآوردهای ماه گذشته کاهش داد و به ۳.۴ میلیون بشکه در روز به صورت سالانه کاهش داد. این افزایش ۱.۸ میلیون بشکه در روز به کشورهای OECD و ۱.۶ میلیون بشکه از کشورهای غیر OECD توزیع شده است.


بر اساس داده‌های اوپک، رشد تقاضای جهانی نفت در سال گذشته تقریباً بدون تغییر نسبت به برآوردهای مارس و ۵.۷ میلیون بشکه در روز بود. قیمت نفت خام در ماه آوریل کاهش یافت، چون تمایل خرید کاهش و نگرانی‌ها در مورد انقباض بازارها کاهش یافت.  ارزش سبد شاخص «اوپک» در ماه آوریل به طور ماهانه حدود ۸ دلار یا ۷ درصد کاهش یافت.


قیمت‌های آتی نفت نیز در ماه آوریل به‌صورت ماهانه به شدت کاهش یافت و نسبت به ماه مارس که شاهد بالاترین قیمت‌ها در ۱۰ سال گذشته بود، ۶ درصد افت را نشان می‌دهد. قرنطینه در چین، به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، بر پیش بینی تقاضا نیز تأثیر گذاشته است.

هندبال ساحلی قهرمانی آسیا| قهرمانی تیم ملی ایران با برتری برابر قطر/ ملی‌پوشان ساحلی جهانی شدند
هم اکنون بخوانید


ائتلاف “اوپک پلاس” در ماه جاری تصمیم برای کاهش تولید را با افزایش جزئی ۴۳۲ هزار بشکه در روز تمدید کرد و اعلام کرد که بازگرداندن تعادل به بازار جهانی نیازی به افزایش تولید ندارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا