در آمد سالیانه شرکت‌های نانو دوبرابر می‌شود/ پتانسیل ویژه "نانویی‌ها" برای افزایش اشتغالزایی

مهدی کدخدایی مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره محقق کردن شعار سال ( تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ) در ستاد نانو اظهار کرد: شعار سال نقطه قوتی برای تمام ارگان هاست تا توجه ویژه ای به اهمیت دانش بنیان داشته باشند. کشور پیشرفت نمی کند مگراینکه از دانش بومی و خرد قشر دانشگاهی-علمی و گره خوردن آن با تجربه صنعتگر استفاده شود تا شاهد توسعه صنعتی و ثروت آفرینی باشیم.

وی افزود: در فناوری نانو بستر های بسیار زیادی وجود دارد تا اشتغال آفرینی کند و با تولید محصولات جدید  نیروی انسانی بیشتری در بدنه صنعت و در بحث تولید فناوری مشغول فعالیت می شوند. فناوری و صنعت نیروی انسانی زیادی را می طلبد و توجه به رویکرد دانش بنیان و نانو می تواند بسترساز این قضیه باشد.

کدخدایی با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه در این زمینه باید بالفعل شود بیان کرد: دانشگاه ها و پژوهشگاه هایی که در سراسر کشور وجود دارند نشان دهنده این است که ظرفیت بالایی برای اشتغال آفرینی و تولید محصولات جدید و ایجاد بازار و خدمات وجود دارد.

مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره میزان فروش محصولات تجهیزات خدمات نانو عنوان کرد: فروش ما هرسال دوبرابر می شود و این فروش نیازمند جذب نیروی انسانی جدید است. ۳۲۴ شرکت در این زمینه داریم که اشتغال آفرینی مطلوبی را ایجاد کردند. فقط ۱۲هزار میلیارد تومان درآمد بازار محصولات و تجهیزات و فروش شرکت هابوده است که هرسال در این زمینه رشد صد درصدی داشته ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در کدام کشور ها پایگاه صادراتی داریم خاطرنشان کرد:حدود ۱۲پایگاه صادراتی در چین، اندونزی، ترکیه، هند، عراق و سوریه داریم.

آموزش رسمی در ایران دانش بنیان می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

کدخدایی در پایان تصریح کرد: فرصتی که برای توجه به ظرفیت دانش بنیان در اختیار کشور قرار می گیرد را باید قدر دانست و از این فرصت استفاده کرد تا پتانسیل هایی که در حوزه نانو داریم استفاده شود همچنین نباید از شرکت های فناور برای افزایش رفاه و ثروت آفرینی مغفول ماند و این امر با همکاری همه نهادها  محقق می شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا