جمع‌آوری ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در کشور

بر اساس اعلام شرکت توانیر، از سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۶۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در ایران جمع آوری شده که برای تدوام جلوگیری از این نوع سودجویی‌ها، اجرای هفت روش‌ شناسایی و برخورد با این مراکز غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.


به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، تعرفه‌های یارانه‌ای مانند تعرفه‌های برق صنعتی، کشاورزی، خانگی و حتی تجاری باعث افزایش انگیزه‌های سودجویان برای استفاده از برق غیرمجاز به منظور استخراج رمز ارزها شده است.


این امر کشور را تبدیل به یکی از معدود مقاصد اصلی دستگاه‌های استخراج رمز ارز با بازدهی پایین در دنیا کرده که مشابه چنین پدیده‌ای در سایر عرصه‌های اقتصادی کشور نیز به دلیل وجود نظام چند قیمتی قابل مشاهده است و می‌توان قاچاق سوخت به دلیل تفاوت قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه را مصداق این ماجرا دانست.


بر اساس این گزارش، انجام مانورهای شناسایی و جمع آوری مراکز رمز ارزهای غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی به منظور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، استفاده از روش‌های فنی برای کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدامات انجام شده برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها است.


این گزارش حاکی است، از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۶۹۱۴ مرکز غیرمجاز با حداقل قدرت برآوردی ۶۴۵ مگاوات شناسایی شده که ۲۰ درصد از این مراکز توسط گزارش‌های مردمی شناسایی شده است.

تصویب کمک ودیعه اجاره مسکن هفتم تیرماه
هم اکنون بخوانید


همچنین، میزان برق مصرف شده توسط مراکز غیرمجاز رمز ارز حدوداً برابر با مصرف سالیانه تمامی مشترکان در یکی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی یا چهارمحال بختیاری بوده که بیشترین میزان کشفیات مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس و مرکزی است.


این گزارش می‌افزاید، رمز ارز گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمز گذاری کنترل شده و معمولا به طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می‌کند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا