وزارت کشور باید نقش پیشگیرانه در بروز مشکلات داشته باشد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه وزارت کشور باید نقش پیشگیرانه در بروز مشکلات داشته باشد، گفت: متأسفانه امروز وزارت کشور نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه آنها را به موضوع امنیتی تبدیل کرده است.


احمد علیرضابیگی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز شاهد گزارش روسای کمیسیون‌های مختلف اقتصادی مجلس بودیم که همه از تصمیمات خلق‌الساعه در اقتصاد شکایت داشتند و بازتاب آن در جامعه مشخص بود.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در این خصوص وظیفه دارند، عنوان کرد: وزارت کشور وظیفه انعکاس موارد مهم را به هیأت وزیران دارد اما متأسفانه شاهد گسست میان وزارت کشور و هیأت وزیران هستیم. یا وزارت کشور نمی‌تواند  گزارش‌های خود را به کابینه برساند که مانع از تصمیمات خلق‌الساعه شود و یا اصلاً گزارش آنها مورد اعتنا نیست که بازتاب ناصوابی در جامعه دارد.


وی در ادامه نقش وزارت کشور در جامعه را پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و وزارت کشور نتوانسته است از بروز مشکلات در پی مطالبات اجتماعی جلوگیری کند و حتی آن را امنیتی می‌کند برای مثال انتظار مردم سراوان استان گیلان در حوزه زباله، رسیدگی وزارت کشور بود که این موضوع به سادگی تبدیل به یک موضوع امنیتی شد.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مسابقه فوتبال ایران و لبنان در مشهد که مشکلات آن ناشی از کاستی‌ها و نقص وزارت کشور بود، گفت: این مسابقه می‌توانست باعث سربلندی ما باشد اما موجب آزاردگی خاطر بانوان شد که همچنین این موضوع درباره بازنشستگان مخابرات نیز صدق می‌کند.

مجوز مجلس به دولت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو کمک های بلاعوض بین المللی جهت جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا