۷۰۰ میلیون دلار بابت چند قلم داروی کرونا هزینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هزینه‌ای که برای چند قلم داروی کرونا در بیمارستان‌ها صرف شد بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار بود، در حالی که می‌توانستیم این هزینه را برای تهیه واکسن استفاده کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری همایش جامع کووید ‌که امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با اشاره به نقش شبکه‌های بهداشت  در امر پیشگیری اظهار کرد: اگر کشور در حوزه سلامت موفقیتی داشته است به دلیل نظام شبکه بهداشتی بوده است.  اگر هم در جایی  ضعف داشتیم به دلیل نگاه درمان محورمان بوده است.


وی با اشاره به نقش اتاق فکر در کنترل بحران‌ها گفت:  در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برای بحران‌ها اتاق فکر تشکیل می‌‌دهیم تا آخرین یافته‌ها را ارائه دهند و کمترین خطا اتفاق بیافتد.


وی ادامه داد: یکی از اشتباهات ما در دوره کرونا نگاه درمان محور مبتنی بر دارو بود در حالی که می‌بایست نگاه ما پیشگیرانه می‌بود و اگر زودتر واکسن را تهیه می‌کردیم آسیب کمتری می‌دیدیم. هزینه‌ای که برای چند قلم داروی کرونا در بیمارستان‌ها صرف شد بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار بود  در حالی که می‌توانستیم این هزینه را برای تهیه واکسن استفاده کنیم.


او همچنین با بیان اینکه ۵ درصد از مقالات پژوهشی در حوزه کرونا در کشور ما تولید شده است، گفت: با این حال به لحاظ کیفی عمده این مقالات در حوزه درمان بوده و کمتر به پیشگیری پرداخته است.


قناعتی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب کووید برای آینده گفت: پیشگیری فردی، واکسیناسیون، ردیابی، رهگیری بیماران، درمان  و کمک‌های مردمی از جمله ارکان مقابله با پاندمی‌ها هستند که در این زمینه کشور موفقیت‌هایی حاصل کرد اما ضعف‌هایی نیز وجود داشت که در این زمینه باید تلاش کنیم آنها را شناسایی و برطرف کنیم.

مباحث درباره مسکن متری به جایی نرسید
هم اکنون بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: مهمترین چالش آینده دنیا عدالت است و مهمترین درسی هم که در مقابله با کرونا گرفتیم عدالت بود.


کرونا آندمیک می‌شود


در ادامه این‌نشست داوود یادگاری نیا دبیر علمی نخستین همایش جامع کووید ۱۹، با بیان اینکه جامعه بشری به صورت مداوم تهدید می‌شود، اظهار کرد: این افکار غلط که بیماری‌های عفونی از بین رفته‌اند باید درست شود، همه‌گیری کرونا این موضوع را نشان داد و جوامع باید آماده مقابله با بیماری‌های عفونی و پاندمی ها باشند.


یادگاری نیا با بیان اینکه واکسیناسیون نقش عمده‌ای در کاهش روند بیماری داشت تاکید کرد:  کرونا در آینده به صورت آندمی(بومی) باقی خواهد ماند اما از بین نخواهد رفت.


وی یادآور شد: ممکن است برای افزایش ایمنی در برابر این بیماری لازم باشد هر سال واکسن یادآور تزریق شود.


یادگاری‌‌نیا با اشاره به همایش جامع کوید ۱۹ یادآور شد: در  این همایش که قرار است از ۲۱ لغایت ۲۳ اردیبشت‌ماه در مجتمع ایران‌مال برگزار می‌شود  سعی شده از افراد با تجربه و صاحب نظر برای انتقال تجربیات پاندمی کرونا استفاده شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا