تغییر جایگاه تکواندوکاران ایران در رنکینگ ماه می ۲۰۲۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه می را اعلام کرد که در آن جایگاه تکواندوکاران کشورمان با تغییراتی مواجه شده است.

براساس اعلام فدراسیون جهانی با توجه به آغاز دوره جدید رنکینگ برای کسب امتیاز و حضور تکواندوکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رنکینگ فدراسیون جهانی از اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰) به این شکل محاسبه می‌شود؛ از امتیازات سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲۵ درصد، از امتیازات سال ۲۰۱۹، ۵۰ درصد، از امتیازت سال ۲۰۱۸، ۷۵ درصد و از امتیازات سال ۲۰۱۷ و قبل از آن صد درصد کسر خواهد شد.

بر همین اساس تکواندوکاران سراسر جهان با شرکت در رقابت‌های آزاد بین‌المللی توانستند رنکینگ خود را بهبود ببخشند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، در گروه مردان، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان که بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو پای آسیب‌دیده خود را جراحی کرد و شرایط حضور در مسابقات بین‌المللی را نداشت، با ۱۲۶٫۵۵ امتیاز و دو پله سقوط در جایگاه دهم ایستاد.

محمدصادق دهقانی با پنج پله سقوط و کسب ۵۸٫۹۰ امتیاز در جایگاه چهلم جهان قرار گرفت. مهدی حاج‌موسایی نیز با کسب ۵۳٫۲۰ امتیاز در جایگاه ۴۶ جهان باقی ماند.

حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن با ۱۸ پله سقوط نسبت به رنکینگ قبلی با ۴۰٫۵۰ امتیاز در رده شصت‌ودوم جای گرفته است. محمدحسن پلنگ‌افکن با ۳۴٫۲۵ امتیاز و دو پله سقوط در رده شصت‌ونهم قرار گرفت و علی توکلی هم با ۷۶٫‏۳۳‬ امتیاز و بدون تغییر در رده هفتادوسوم ایستاه است.

در این وزن همچنین امیرعباس رهنما با کسب ۳۲٫۰۰ امتیاز و یک پله صعود در رتبه ۷۶ جهان قرار دارد و پشت سر او رضا جمشیدی با کسب ۳۱٫۱۸ و دو پله صعود در رده هفتادوهفتم ایستاده است.

تعدادی از وزرا در حد وزارتخانه‌ها ظاهر نشدند/ عشق و علاقه مسئولان به مردم رنگ باخته است
هم اکنون بخوانید

در وزن ۶۸- کیلوگرم؛ سروش احمدی با کسب ۱۴۱٫۶۰ امتیاز و یک پله پایین‌تر نسبت به ماه قبل در رتبه هشتم قرار گرفت. امیرمحمد بخشی نیز با ۷۲٫۳۶ امتیاز به‬ رده سی‌ام رفت. 

محمدمهدی عمادی نیز با کسب ۵۴٫۵۰ امتیاز در جایگاه چهل‌وششم ایستاد. پاشا عطاردی با ۳۰٫۱۶ امتیاز در جایگاه هشتادوهفتم، امیرسینا بختیاری با ۹۲٫‏۲۷‬ امتیاز در رتبه ۹۷ و عرفان بزرگی با ۹۲٫۲۵‬ امتیاز به رده ۱۰۶ رسیدند.

میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم با کسب ۵۰٫‏۵۶‬ امتیاز و بدون تغییر در رده چهل‌ویکم جای گرفته است. دانیال بزرگی با دو پله صعود و با ۵۲٫‏۵۳‬ امتیاز به رده چهل‌وسوم رسید. علی اشکوریان نیز با ۴۰٫۸۴ امتیاز به رتبه شصتم سقوط کرد. مهران برخورداری با ۳۳٫۴۹ امتیاز و دو پله صعود در رده شصت‌وهفتم قرار گرفت. محمدحسین یزدانی با ۳۱٫۱۲ امتیاز بدون تغییر در رده هفتادوچهارم قرار گرفت و محمدعلی خسروی نیز با ۲۶٫۰۸ امتیاز به رده هشتادوهشتم رفت.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان با ۱۴۱٫۹۵ امتیاز و‬ بدون تغییر در رده نهم قرار دارد. علی احمدی با ۴۰٫‏۵۰‬ امتیاز به رتبه چهلم رسید. سعید رجبی با ۳۴٫۴۶ امتیاز در رده پنجاه‌وششم، علی نجفی با ۳۳٫۶۰ امتیاز در رده پنجاه‌وهشتم، آرش دباغ تفرشی با امتیاز ۲۹٫۹۰ و یک پله صعود در رده شصت‌وچهارم، علیرضا نادعلیان با ۲۶٫۰۰ امتیاز و یک پله صعود در رده هفتادودوم جای گرفتند.

اما در گروه بانوان غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم با ۲۵٫‏۷۱‬ امتیاز و دو پله سقوط در رده سی‌وپنجم ایستاد. نگار اسماعیلی با ۲۰٫‏۶۷‬ امتیاز و یک پله سقوط به رده سی‌وهشتم، سعیده نصیری با ۰۵٫‏۵۶‬ امتیاز و یک پله صعود به رده پنجاه‌ویکم، مبینا نعمت‌زاده با ۴۳٫۰۲ امتیاز در رده هفتادم، معصومه رنجبر با ۲۰٫‏۴۱ امتیاز ‬ در رتبه هفتادویکم، مهشید کریمیان با امتیاز ۳۲٫‏۴۰‬ در رده هفتادوسوم و مهلا مؤمن‌زاده با ۷۶٫‏۳۹‬ امتیاز در جایگاه هفتادوچهارم قرار گرفتند.

برگزاری نشست سه‌جانبه ترکیه، روسیه و اوکراین در تاریخ ۱۰ مارس
هم اکنون بخوانید

در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان ناهید کیانی با ۹۹٫۴۳ امتیاز و سه پله سقوط به رده بیست‌ودوم رفت، زهرا شیدایی با کسب ۶۸٫۴۰ امتیاز به رده چهلم رسید، نسترن ولی‌زاده با ۶۰٫۵۵‬ امتیاز همچنان در رده پنجاه‌ودوم ایستاده است و پریسا جوادی نیز با ۴۳٫‏۳۴‬ امتیاز بدون تغییر در رده هفتادویکم قرار دارد.

همچنین در وزن ۶۷- کیلوگرم بانوان ملیکا میرحسینی با ۴۰٫‏۱۰۷ امتیاز همچنان رده هفدهم قرار دارد، کوثر اساسه با ۴۰٫‏۶۴‬ امتیاز در رده سی‌وسوم است، سیده نرگس میرنوراللهی با ۲۵٫‏۴۷‬ امتیاز در رده چهل‌ویکم ایستاده است، عسل صابری با ۷۲٫‏۳۸‬ امتیاز در رده پنجاهم قرار دارد، یاسمن محمدی با ۳۲٫‏۳۶‬ امتیاز رده پنجاه‌ودوم را به خود اختصاص داده است و کیمیا همتی با یک پله سقوط و با ۰۵٫‏۲۹‬ امتیاز در رده شصت‌وپنجم قرار دارد.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم؛ اکرم خدابنده با ۹۳٫‏۴۱ امتیاز و‬ یک پله صعود به رده چهل‌وسوم رسید و زهرا پوراسماعیل با ۰۵٫‏۳۷‬ امتیاز و بدون تغییر در رده چهل‌وهشتم ایستاده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا