معلمان محور توسعه و تحول کشور هستند/ تدریس ۶۰۰ معلم در مدرسه تلویزیونی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در برنامه «مدرسه تلویزیونی» درباره بازگشایی مدارس گفت: آموزش مکمل را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو بستر شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی دنبال می کنیم، ولی آموزش اصلی از طریق حضور در مدرسه تداوم پیدا خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی» که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از شبکه آموزش سیما پخش شد ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: معلمان محور توسعه و تحول کشور هستند. مدرسه تلویزیونی پس از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور به عنوان پیشگام وارد عرصه آموزش شد و باید از رسانه ملی به طور ویژه تقدیر کرد. در دوره متوسطه ۶۰۰ معلم در مدرسه تلویزیونی تدریس کردند تا برنامه‌های آموزشی مربوطه روی آنتن تلویزیون برود. در آن زمان فرصت یادگیری حضوری از بین رفته بود و باید به منظور تداوم جریان آموزش از این فرصت خوب بهره مند می‌شدیم و با توجه به پوشش رسانه ای گسترده رسانه ملی آموزش به دورترین مناطق رفت.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی و بستر آموزش مجازی می‌توانند به عنوان مکمل آموزش همچنان در دوران پساکرونا مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: آموزش و پرورش باید به صورت توامان در کنار یکدیگر پیش بروند. آسیب های بسیاری به این دو حوزه در دوران کرونا وارد شد، به ویژه موضوع «تربیت» از طریق آموزش حضوری محقق می شود و بر همین اساس آموزش حضوری در سال آینده محور اصلی کار است و آموزش تلویزیونی و شبکه «شاد» به عنوان مکمل آموزش ارائه خواهد شد و کمک می‌کند تا عدالت آموزشی و تربیتی از این بسترها فراهم شود.

کاهش قیمت دلار در صرافی های سبزه میدان و فردوسی
هم اکنون بخوانید


فاطمه قریشوند، یکی از معلمان استان خوزستان با اشاره به موضوع شناسایی کم‌بینایی یکی از دانش‌آموزانش در این برنامه گفت: این جریان با دوران کرونا مصادف شد و من اولین معلمی بودم که در منطقه خودمان کلاس مجازی تشکیل دادم و دانش‌آموز من که کم‌بینا بود، تلفن همراه نداشت و دروسش را با موبایل همسایه‌شان ارسال می کرد. خانواده این دانش‌آموز کم‌بینا، توان مالی برای درمان این دانش آموز را نداشتند و با پیگیری‌های من و سایر همکاران، عمل جراحی او انجام شد و بینایی‌اش را به دست آورد.


یک معلم پیشکوست به نام عبدالحسین مشهور که مهمان دیگر ویژه‌برنامه بود در ادامه با تاکید به اینکه سابقه ۳۶ سال تدریس در کلاس اول را دارد گفت: دانش آموزان در بدو ورود خام هستند و اخلاق متفاوتی دارند و معلم باید با نشاط و خوشرویی این دانش آموزان را با یکدیگر هماهنگ کند. یک پزشک، یک خلبان، یک مهندس و … هرچه فراگرفته‌اند را مرهون معلمان خود هستند.


او اضافه کرد: برای هرکدام از حروف الفبا شعری سروده‌ام و حروف الفبا را از طریق شعر به دانش‌آموزانم می آموزم تا فراگیری برای آنان لذت‌بخش شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =

دکمه بازگشت به بالا