لیگ قهرمانان اروپا| رئال مادرید – منچسترسیتی؛ سرخوشی مضاعف یا وداع با رؤیای دوگانه

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین و آخرین بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران تیم فوتبال رئال مادرید میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

رئال مادرید در حالی از پپ گواردیولا و تیمش پذیرایی می‌کند که بازی رفت دو تیم در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با پیروزی ۴ بر ۳ نماینده انگلیس همراه بود. از سه‌شنبه هفته گذشته که آن بازی برگزار شد، یک اتفاق مهم رخ داد و آن مسجل شدن سی‌وپنجمین قهرمانی کهکشانی‌ها در لالیگا در فاصله چهار هفته به پایان آن مسابقات بود. برخلاف فصول قبل، امسال جام قهرمانی خیلی زود به تیم قهرمان لیگ اسپانیا تحویل داده شد و شاگردان آنچلوتی یک روز تمام به همراه هواداران‌شان به جشن و پایکوبی پرداختند. برخلاف اعتقاد برخی که برگزاری این جشن را به خاطر کم کردن تمرکز مردان کارلتو به ضرر آنها می‌دانستند، سرمربی ایتالیایی تأکید کرد که تیمش از این جشن روحیه مضاعفی برای پذیرایی از میهمان منچستری خواهد گرفت و امشب مشخص خواهد شد فرضیه گروه اول درست بوده است یا نظریه آنچلوتی.

رئال مادرید هفته گذشته اگرچه بازی را به حریف انگلیسی واگذار کرد، اما عملکردش قابل قبول بود و تحسین خیلی‌ها را برانگیخت. همانطور که سرمربی این تیم هم در پایان آن بازی گفت، تنها نکته منفی عملکرد شاگردانش در بازی سه‌شنبه شب دریافت چهار گل بوده است. رئال در آن بازی ثابت کرد هر چقدر خط حمله تیم پپ گواردیولا زهردار است، خط دفاعی این تیم هم آسیب‌پذیر است. امشب و در حضور هواداران خودی، نماینده اسپانیا حتی با تکرار همان نمایش بازی رفت هم شانس زیادی برای صعود خواهد داشت. فراغت از مأموریت فتح لالیگا هم این امکان را به آنچلوتی می‌دهد که با تمام قوا و بدون هیچ ملاحظه‌ای برای بازی‌های بعدی در لیگ، تیمش را به میدان بفرستد. در مورد سیتی اما داستان متفاوت است و این تیم هنوز دغدغه قهرمانی در لیگ را هم دارد.

بازنویسی عصر حجر با بررسی استخوان‌های یک ماهیگیر
هم اکنون بخوانید

آمار و ارقام

بازی رفت دو تیم اولین بازی از زمان پیروزی ۵ بر ۲ لیورپول مقابل رم بود که یک بازی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هفت گل به همراه داشت. در طول تاریخ تنها دو مصاف مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مجموع دو بازی رفت و برگشتش بیش از ۱۰ گل داشته که یکی از آنها پیروزی ۶ بر ۴ یوونتوس برابر موناکو در فصل ۹۸-۱۹۹۷ بوده است و دیگری پیروزی ۷ بر ۶ لیورپول برابر رم در فصل ۱۸-۲۰۱۷٫

منچسترسیتی هر سه بازی اخیرش برابر رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را برده است. اگر این تیم امشب هم بتواند تیم مادریدی را شکست دهد سومین تیم در طول تاریخ بعد از آژاکس و بایرن مونیخ خواهد بود که در چهار بازی متوالی در لیگ قهرمانان موفق به شکست کهکشانی‌ها شده است.

سیتی در ۹ مورد از ۱۰ بار اخیری که بازی رفت یکی از مراحل حذفی لیگ قهرمانان را برده، به مرحله بعدی صعود کرده است. تنها مورد ناکامی آنها برابر موناکو در مرحله یک هشتم نهایی بوده است. از قضا رئال مادرید هم هر پنج باری که بازی رفتش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را باخته، حذف شده است.

اگر من‌سیتی امشب به فینال صعود کند، چهارمین تیم انگلیسی بعد از لیورپول، منچستریونایتد و ناتینگهام فارست خواهد بود که دو سال پیاپی در این رقابت‌ها فینالیست می‌شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا