بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عمل اسلیو معده را می‌دهد

با این وجود، برخی شرکت‌های بیمه، اسلیو معده را یک عمل زیبایی درنظر می‌گیرند و همین امر موجب ایجاد یک سؤال مهم در ذهن افرادی شده است که قصد دارند با بیمه تکمیلی جراحی لاغری انجام بدهند: بیمه تکمیلی چه میزان از هزینۀ عمل اسلیو معده را پوشش می‌دهد؟

پیش از آنکه با تعهدات بیمه تکمیلی در قبال جراحی لاغری آشنا شویم، ابتدا عمل اسلیو معده را به‌طور مختصر بررسی می‌کنیم. سپس شرایط جسمانی لازم برای انجام جراحی لاغری را مرور خواهیم کرد. در ادامه، پس از آشنایی با هزینه‌های کلی عمل ضدچاقی، میزان پوشش هزینه‌ها توسط بیمه تکمیلی را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد. در انتها نیز نحوه پوشش بیمه تکمیلی در بیمارستان‌های خصوصی را بررسی می‌کنیم.

عمل اسلیو معده؛ کاهش ۶۰ درصدی وزن تنها طی یک سال!

همان‌طور که در ابتدا نیز گفتیم، عمل اسلیو معده برخلاف تصور رایج برخی افراد که آن را یک جراحی زیبایی می‌دانند، در حقیقت یک عمل لاغری است.  پس اگر شما نیز قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید، بهتر است پیش از تصمیم‌گیری از تعهدات بیمه‌گر و میزان پوشش آن در قبال این جراحی اطمینان حاصل کنید. 

حقیقت این است که انجام عمل اسلیو معده از عهده جراحان زیبایی خارج بوده و تنها یک پزشک متخصص که دارای فلوشیپ تخصصی چاقی و لاپاراسکوپی است، اجازۀ انجام آن را دارد. محبوبیت بالای این جراحی، به‌خاطر اثرگذاری بالای آن است. بر اساس تحقیقات، افرادی که عمل اسلیو معده را برای مقابله با چاقی مفرط انتخاب می‌کنند، پس از گذشت یک سال از عمل جراحی، ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش وزن را تجربه خواهند کرد. 

می‌توان گفت جراحی اسلیو معده یک عمل برای کوچک‌کردن معده است و طی آن، چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از حجم معده توسط جراح برداشته می‌شود. پس از عمل Sleeve Gastrectomy، کمتر از ۳۰ درصد از حجم اولیۀ معده در بدن باقی خواهد ماند. کوچک‌شدن معده، موجب کاهش سطح جذب مواد غذایی توسط دیواره داخلی این  عضو بدن خواهد شد. نتیجه کار، نه‌تنها کاهش وزن بلکه خلاصی از شر بیماری‌های مرتبط با چاقی است.

شرایط لازم برای عمل اسلیو معده؛ BMI، اصلی‌ترین شرط جراحی

هر فردی که دارای اضافه‌وزن و بیماری‌های مرتبط با چاقی باشد قادر به انجام جراحی لاغری اسلیو معده نخواهد بود. متقاضی جراحی اسلیو باید شرایط خاصی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها به شاخص توده بدنی یا BMI (Body Mass Index) مربوط می‌شود. BMI بر اساس سه فاکتور قد، وزن و جنسیت تعیین می‌شود و میزان توده چربی نسبت به کل بدن را نشان می‌دهد. 

رییس سازمان حفظ نباتات کشور منصوب شد
هم اکنون بخوانید

فردی که شاخص توده بدنی او، برابر با عدد ۴۰ یا بیشتر از آن باشد، می‌تواند عمل کوچک‌کردن دیواره معده را انجام بدهد. لازم به ذکر است، افراد دارای بیماری‌های شدید مرتبط با چاقی که عدد BMI آن‌ها ۳۵ یا بیشتر باشد نیز می‌توانند  جراحی را انجام بدهند. سایر شرایط انجام این جراحی لاغری را در بخش زیر مشاهده کنید.

  • سلامت عمومی بدن 

  • واجد شرایط‌بودن فرد برای انجام جراحی با تأیید پزشک متخصص

  • سن حداقل ۸ سال (سن مطلوب بین ۱۸ تا ۶۰ سال)

  • عدم کاهش وزن با روش‌های دیگر

  • همچنین تثبیت چاقی در فرد برای چند سال متوالی

Screenshot_20220502-173815_Docs

مخارج مختلف عمل اسلیو معده؛ از آندوسکوپی تا دستمزد جراح 

احتمالاً یکی از دلایل واضح‌نبودن تعهد شرکت‌های بیمه در قبال عمل جراحی اسلیو معده، هزینه‌های مختلفی است که در این جراحی به گردن بیمار می‌افتد. جراحی کاهش حجم معده، یک عمل آسان نیست و مثل جراحی‌های پیچیده، دارای چند مرحله است. برای مثال، چکاپ‌های پاراکلینیکی مثل آندوسکوپی و سونوگرافی برای بررسی وضعیت معده و شکم فرد مبتلا به چاقی انجام می‌شود. 

هزینه‌های بستری و جراحی لاغری درکل بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است. عمل لاپاراسکوپی کاهش وزن، بدون‌شک یک جراحی ارزان محسوب نمی‌شود، اما سلامتی انسان، چیزی نیست که بتوان روی آن قیمت گذاشت. از طرف دیگر، اضافه‌وزن بیش از حد، بیماری‌های مختلفی را ایجاد می‌کند که درمان هرکدام از آن‌ها هزینه جداگانه‌ای دارد.

بد نیست بدانید که هرگونه هزینه‌های پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، معمولاً در بیمه‌های مختلف، حتی در طرح‌های بیمه تکمیلی خانواده نیز پوشش داده می‌شود. هزینه‌های دیگری مثل بستری در بیمارستان، دستمزد جراح و متخصص بیهوشی، مخارج داروها، ابزار موردنیاز برای جراحی، وسایل یک‌بار مصرف، هزینه ویزیت و مشاوره قبل و بعد از عمل نیز جزو سایر مخارج جراحی لاغری اسلیو هستند. 

هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی؛ وابستگی میزان تعهد بیمه به BMI

همان‌طور که در بخش قبل دیدیم، هزینه‌های جراحی کاهش حجم معده شامل موارد متعددی می‌شود و انجام این عمل بدون بیمه تکمیلی، هزینه‌بر است. استفاده از بیمه تکمیلی، یک راهکار مناسب برای کاهش هزینه‌ها است و می‌تواند بار بزرگی را از دوش افرادی که چاقی رنج می‌برند، بردارد. 

از طرف دیگر، هزینه‌های فرعی مثل بستری در بیمارستان و مخارج پاراکلینیکی در مراکز طرف قرارداد بیمه SOS نیز پوشش داده می‎‌شود. البته هر شرکت بیمه، شرایط متفاوتی برای پوشش جراحی اسلیو دارد. بسیاری از بیمه‌های تکمیلی معتبر مثل بیمه آسماری، هزینه اسلیو معده افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بیشتر از ۴۰ باشد را جبران می‌کنند. 

عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس آغاز شد
هم اکنون بخوانید

در افراد دارای BMI بالا، ممکن است چاقی منجر به بروز بیماری‌های مختلف دیگر شود و به همین دلیل، پزشک متخصص عمل لاپاراسکوپی را به‌عنوان تنها راه چاره معرفی می‌کند. در نتیجه بیمه باید مخارج درمان را بپردازد. همچنین برخی از شرکت‌های بیمه، برای عمل لاغری افرادی که BMI کمتر از ۴۰ دارند،  نیمی از هزینه‌ها را جبران می‌کنند. 

Screenshot_20220502-173824_Docs

تعهد بیمه تکمیلی در قبال جراحی لاغری در بیمارستان‌های خصوصی

یکی دیگر از زوایای پنهان پوشش هزینه‌های عمل اسلیو معده توسط بیمه تکمیلی، میزان تعهد بیمه‌گران در قبال انجام جراحی در بیمارستان‌های خصوصی است. بسیاری از افراد به انتخاب خودشان یا به‌خاطر امکانات بهتر بیمارستان خصوصی، ترجیح می‌دهند در این مراکز درمانی بستری شوند. 

جراحی کوچک‌کردن معده بر اساس تعرفه وزارت بهداشت تخت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می‌گیرد. در این شرایط، بیمه‌گزار باید مدارک موردنیاز در قرارداد بیمه، مثل اصل صورتحساب بیمارستان، فهرست داروها، رسید خدمات و گواهی پزشک را به شرکت بیمه‌گر ارائه کند. 

خلاصی بی‌دردسر از شر چاقی مفرط با بیمه درمان تکمیلی آسماری

عمل اسلیو معده برای کاهش وزن، در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین متدهای لاغری تبدیل شده است. درصد بالای موفقیت و احتمال پایین بازگشت به وزن قبل از عمل، در کنار نتیجه‌ شگفت‌انگیز این جراحی در کوتاه‌مدت، باعث شده تا عمل Sleeve Gastrectomy به یک روش مطمئن اما نسبتاً گران برای لاغری تبدیل شود. 

در این میان، قرارگرفتن زیر چتر حمایت یک شرکت بیمه معتبر، می‌تواند راهی آسان برای خلاصی از اضافه‌وزن باشد. شرکت بیمه آسماری که با بزرگترین شرکت‌های بیمه منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری دارد، با بیش از یک‌صد سال تجربه مدیریت و کارشناسی بیمه در کشور، آماده ارائه بیمه تکمیلی درمان به بیمه‌گزاران است. 

بیمه آسماری از نظر رضایت‌مندی مشتریان آمار فوق‌العاده‌ای در سطح کشور دارد. تعهد کم‌نظیر کارشناسان آسماری در کنار خدمات حرفه‌ای، این شرکت را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید بیمه تکمیلی تبدیل کرده است. کارشناسان واحد پشتیبانی آسماری با سامانه تلفنی ۰۲۱۴۳۴۱۷ یا از طریق وبسایت asmari-insurance.com آماده ارائه هرگونه مشاوره به متقاضیان خرید بیمه هستند. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا