عمان ۸ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر راه اندازی می‌کند

سلطان نشین عمان طرح‌هایی را برای راه اندازی ۸ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مدت ۶ سال برای کمک به رشد تقاضا برای برق را اعلام کرده است.


به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ سلطان نشین عمان طرح‌هایی را برای راه اندازی ۸ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مدت ۶ سال برای کمک به رشد تقاضا برای برق را اعلام کرده است.


بر اساس گزارشی که از سوی شرکت تدارکات برق و آب عمان منتشر شده است، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، ۲۲۰۰ مگاوات پروژه مستقل تولید برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر خریداری کند.


در مورد پروژه‌هایی که مسقط در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷ راه اندازی کند، این گزارش حاکی از آن است که از جمله آنها یک پروژه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت حدود ۵۰۰ مگاوات است و این پروژه در استان الدخیلیه ایجاد و برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.


عمان همچنین قصد دارد دو پروژه انرژی خورشیدی را در استان منه و الدخیلیه با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برای این دو پروژه در اواخر سال ۲۰۲۲ اجرا کند.


بر اساس گزارش شرکت تدارکات برق و آب عمان، علاوه بر این، پیشنهادی برای احداث اولین پروژه انرژی خورشیدی متمرکز با ذخیره حرارتی در نزدیکی «دقم» وجود دارد.


این شرکت عمانی قصد دارد یک مزرعه بادی با ظرفیت حدود ۱۰۰ مگاوات در ولایت جالان بنی بوعلی در استان شرقیه جنوبی در داخل سیستم اصلی متصل به هم ایجاد کند.


در دوقم، عمان قصد دارد حداقل دو پروژه انرژی بادی با ظرفیت های ۱۶۰ تا ۲۰۰ مگاوات ایجاد کند. در استان ظفار، شرکت تدارکات برق و آب عمان قصد دارد یک مزرعه انرژی بادی با ظرفیت حدود ۱۰۰ مگاوات توسعه دهد.

تکلیف ریاست پرقدرت ترین بانک مرکزی جهان چه می شود؟
هم اکنون بخوانید


بر اساس ارزیابی گستره اقلیمی ۲۰۲۱ که توسط بلومبرگ منتشر شده است، سلطان نشین عمان در انرژی‌های تجدیدپذیر در خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه سوم، در سطح اقتصادهای نوظهور رتبه ۱۵ و در سطح جهان در رتبه ۳۸ قرار دارد.


 عمان سیاست گذار به انرژی‌های جایگزین را به عنوان بخشی از «چشم انداز عمان ۲۰۴۰» تعیین کرده است تا به طور متوسط ​​تا سال ۲۰۴۰ به ۳۹ درصد از کل انرژی عرضه شده برسد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا