برگزاری روز قدس در دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره

همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان مصادف با روز جهانی قدس، ده‌ها تن از شخصیت‌ها و متفکران سیاسی، دانشگاهی و فعالان رسانه‌ای مصر جمعه شب در مراسم بزرگداشت این روز به میزبانی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.


به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در این مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان، در سخنرانی خود با اشاره به پیشینه نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، فرمایشات ایشان در مورد تهدید بودن رژیم صهیونیستی برای تمام کشورها و ملت‌های مسلمان و ضرورت وحدت امت اسلامی برای آزادی آن را یادآوری کرد.


وی چالش‌های مهم مسئله فلسطین در شرایط فعلی را شامل غفلت بسیاری از دولت‌های اسلامی در برابر خطر اسرائیل، اقدام برخی از دولت‌های اسلامی به دراز کردن دست دوستی به سمت رژیم غاصب صهیونیستی، اعتماد برخی به آمریکا در موضوع فلسطین، اختلافات درون فلسطینی و روند عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی برشمرد.


رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگونه توجیه اخلاقی و انسانی ندارد و از نظر سیاسی نیز منطق آن ضعیف بوده و قابل دفاع نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دیدگاه حکیمانه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و نیز رهنمودهای مستمر آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین بر مبنای درک راهبردی از ماهیت رژیم صهیونیستی، این رژیم را تهدیدی مشترک برای جهان اسلام و آزادی فلسطین را مهمترین اولویت جهان اسلام می‌داند.


به گفته کنعانی، حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین یک سیاست کوتاه‌مدت، تاکتیکی یا منفعت‌طلبانه نیست. همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به دلیل ضدیت با رژیم صهیونیستی، هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شده است. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به سرلشکر رشید تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید


وی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین تقسیم‌بندی‌های تصنعی ایجاد شده در سرزمین فلسطین را نادیده گرفته و توان خود را به تدریج در هم ادغام می‌کنند، اظهار داشت: امروز اشغالگران نه تنها در نوار غزه و کرانه غربی، بلکه در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و حتی در قلب تل‌آویو نیز احساس امنیت نمی‌کنند.


رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره با بیان اینکه ملت مظلوم اما مقاوم فلسطین، به رغم گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین‌شان، امروز قدرتمندتر از قبل در وسط میدان است و اشغالگران صهیونیست را در تمام اراضی فلسطینی به چالش کشیده است، تصریح کرد: موازنه قدرت راهبردی هر روز بیشتر از قبل به نفع فلسطینی‌ها رقم می‌خورد.


به گفته کنعانی، فروپاشی اسرائیل یک امر محتوم بوده و صرفا مربوط به مسئله زمان است. این خطر برای صهیونیست‌ها آن‌قدر نزدیک به نظر می‌رسد که اکنون بسیاری از نخبگان و رهبران صهیونیستی نیز آشکارا نسبت به چنین خطری هشدار می‌دهند.


در ادامه این مراسم، جمعی از حاضران در سخنانی ضمن تجلیل از ایستادگی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین، بر لزوم ایستادگی تا تحقق آرمان فلسطین از بحر تا نهر تأکید کردند.


لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از عکس و پوسترهای مربوط به فلسطین و روز قدس برپا شده بود که مورد بازدید حاضران قرار گرفت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا