بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌اوری، روز چهارشنبه به همراه فریبرز عباسی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و طاهری، فرماندار تاکستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی از فاز یک شهرک گلخانه‌ای نودهک در سطح ۷۱ و نیم هکتار بازدید کردند.

پیش بینی می‌شود:  فاز ۲ این شهرک گلخانه‌ای در سطح ۵۰۰ هکتار در صورت تخصیص آب به میزان ۵ میلیون متر مکعب از سد نهب راه اندازی شود.

برای اجرای فاز یک این شهرک گلخانه ای تاکنون ۱۹ میلیارد تومان از محل بخش دولتی هزینه شده  و تاکنون ۱۰۰میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده که برای  اتمام پروژه ۵۰۰میلیارد تومان نیاز است.

WhatsApp Image 2022-04-27 at 6.20.44 PM (1)

فاز یک این شهرک گلخانه ای از سال ۹۶ آغاز و تاکنون ادامه دارد و با ایجاد و راه اندازی فاز یک در حال حاضر ۸۰ نفر اشتغال ایجاد شده که در صورت بهره برداری ۶۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد  شد.

شهرک گلخانه ای نودهک با کاربری سبزی و صیفی پس از اتمام و بهره برداری ، سالانه ۱۵هزار تن محصولات گلخانه ای تولید خواهد کرد.

تجمع گلخانه ها در یک شهرک و مطلوب بودن زیرساخت ها برای انجام سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی از مهمترین ویژگی های این شهرک گلخانه ای است.

گفتنی است؛ تاکنون ۱۰۰ درصد اراضی به بخش خصوصی واگذار شده و ۴۰سرمایه گذار عملیات اجرایی ساخت شهرک را آغازکرده اند.

همچنین در سال گذشته ۶ سرمایه گذار موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ ۳۵۰میلیارد ریال شده اند و ۸ سرمایه گذار نیز به مبلغ ۸۰میلیارد تومان در حال اخذ تسهیلات هستند.

دشمن از به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها ناامید شده و به دنبال بهانه برای ایجاد نارضایتی است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا