به توسعه روابط با مسکو ادامه می‌دهیم

پیونگ‌یانگ در سالروز نشست رهبران کره شمالی و روسیه متعهد به توسعه روابط با مسکو شد.


به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، رسانه‌ها گزارش دادند که پیونگ‌یانگ در آستانه سومین سالگرد اجلاس «کیم جونگ اون» و «ولادیمیر پوتین»، رهبران کره شمالی و روسیه متعهد شد به تقویت و توسعه روابط با مسکو ادامه دهد.


وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که امروز -یکشنبه- در صفحه رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد: «امروز روابط بین کره شمالی و روسیه، حتی در مواجهه با چالش‌ها و فشارهای آمریکا و نیروهای وابسته به آن همچنان توسعه و گسترش می یابد و به تضمین صلح و امنیت در منطقه و استقرار نظم بین المللی بر پایه استقلال و عدالت کمک می کند».


در ادامه این بیانیه آمده است: «این یک موضع ثابت برای دولت کره شمالی است که بر اساس توافقی که در نشست تاریخی بین پیونگ یانگ و مسکو به دست آمد، روابط دوستانه و همکاری با روسیه، کشور دوست و همسایه نزدیک ما، در همه زمینه ها گسترش و توسعه می یابد».


این بیانیه می افزاید: «سفر کیم به روسیه یک رویداد تاریخی بود که نقطه عطفی برای پیشبرد روابط دوستانه بین دو کشور به مرحله ای جدیدتر و بالاتر بود. پس از اجلاس تاریخی ولادی وستوک، دوستی بلندمدت بین کره شمالی و روسیه به لطف علاقه رهبران دو کشور با قدرت بیشتری در حال توسعه است».


 


 


انتهای پیام/

دیگر به پیام‌های صوتی دوستان خود اعتماد نکنید!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا