انتشار لیست ابربدهکاران از مطالبات همیشگی مجلس و مردم بوده است/ برخی وعده‌ها برای تحقق نیاز به زمان دارد

«احسان ارکانی»، نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی اظهار داشت: اصل اعلام و انتشار لیست ابربدهکاران بانکی یکی از مطالبات همیشگی مردم و مجلس بوده است. اما گامی که وزارت اقتصاد در انتشار این لیست هر چند ناقص  برداشت و ابربدهکاران بانکی را اعلام کرد، گام بسیار خوب و مثبتی بود.

وی افزود: همه بدهکارانی که بدهی آن‌ها از یک رقم مشخص بیشتر شده است را باید اعلام کنیم. دیگر در آن‌جا یک عده را سانسور کنیم و یک عده را منتشر، صحیح نیست. اگر واقعا بانکی اینگونه اقدام کرده  و لیست را تکمیل نکند قاعدتا ما باید ورود و بررسی کنیم.

ارکانی در مورد این که کمیسیون اصل نود مجلس نیز ورود خواهد کرد یا خیر، گفت: بله، قطعا در کمیسیون اصل نود «آقای شجاعی» ورود خواهند کرد و ما دو هیات تحقیق و تفحص هم داریم در مجلس، هیات تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که ریاست آن به عهده «آقای سید نظام الدین موسوی» است و بنده نیز عضو هستم. هیات دیگر تحقیق و تفحص از بانک‌های غیردولتی است که قاعدتا این موضوع در آن‌جا هم به توجه با حساسیت‌هایی که انجام شده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با این که آیا دولت به وعده‌های خود عملکرده است یا خی، خاطر نشان کرد: بعضی از وعده‌ها نیاز به زمان دارد. یک سری از وعده‌ها ممکن است که حتی نگفته باشند که شش ماهه حل  می‌کنیم. برخی وعده‌ها میانگین یک تا دو سال  وقت لازم دارند تا به مرحله اجرا برسند. ما باید بر اساس این ارزیابی کنیم که مثلا در موضوع کاهش تورم کاهش انجام شده است یا خیر. اما کاهش مطلوبی که تورم را درحد ۱۰ درصد برساند، نیاز به زمان دارد. تا کنون چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد به نسبت ۷-۸ ماه قبل کاهش تورم محسوس بوده است. تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. یکی دیگر از موضوعات، مربوط به بحث مبارزه با رانت و فساد و آزادسازی سواحل و همین اعلام و انتشار ابربدهکاران بانکی است. این‌ها وعده‌هایی است که انجام شده است اما برای ارزیابی دقیق‌تر باید تا راس یک‌ سالگی دولت صبر کنیم.

افزایش ۴۵۰۰ تومانی قیمت مصوب مرغ
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا