واکنش وزارت ورزش به افتتاح یک باشگاه بدنسازی

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، آرش فرهادیان با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص افتتاح باشگاه ورزشی بدنسازی با شهریه چند صد میلیونی در یکی از مناطق شمالی شهر تهران و دعوت از چند میهمان ورزشکار مشهور خارجی اظهار داشت: این باشگاه هنوز مجوز فعالیت اخذ نکرده و مطالب منتشر شده کذب محض است.

وی با عجیب خواندن ارقام منتشر شده در خصوص شهریه این باشگاه گفت: آنچه به عنوان مبلغ شهریه این باشگاه اعلام شده، نجومی و بسیار عجیب است که منجر به سوالاتی برای مردم عزیزمان شده است. بلافاصله پس از انتشار خبر فوق، این موضوع را توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران پیگیری کردیم و متوجه شدیم این باشگاه به تازگی برای اخذ مجوز فعالیت اقدام کرده است، اما هیچ مجوزی از سوی کمیسیون ماده ۵ برای این باشگاه صادر نشده است. ضمن اینکه تماسی با مسئول باشگاه مربوطه نیز داشتیم که وی افتتاح آن را تکذیب کرد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه وزارت ورزش از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ورزش استقبال می‌کند، عنوان کرد: به این مسئله اعتقاد داریم که فعالیت بخش خصوصی باید به نحوی باشد که مردم بتوانند از امکانات و شرایطی که در سطح جامعه مهیا می‌شود به راحتی استفاده کنند.

فرهادیان به نرخ‌گذاری و درجه‌بندی باشگاه‌ها در آینده نزدیک توسط اداره کل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به این ترتیب در خصوص باشگاه‌ها پس از نرخ گذاری و درجه بندی تصمیم گیری می‌شود تا باشگاه‌های ورزشی با توجه به شرایط، امکانات و موقعیت مکانی در کشور، استان، شهرستان و حتی محله‌هایی که دایر می‌شوند، بتوانند به راحتی و در آرامش فعالیت کنند.

آمادگی بازیکنان نیجریه‌ای برای حضور در فوتبال روسیه
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص لایحه نظام نامه باشگاه‌های ورزشی ارائه کرد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش هرچه سریعتر این لایحه مصوب شود و پس از آن، نظارت باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور به طور جدی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش وجوانان با مهم خواندن بحث نظارت باشگاه‌های ورزشی عنوان کرد: جلسات متعدد کارشناسی در این خصوص برگزار شده و تداوم خواهد یافت تا موضوع نظارت باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور با همکاری ادارات کل به صورت جدی و اثرگذار انجام شود.

وی در پایان گفت: همانگونه که در قانون به صراحت عنوان شده، اگر باشگاهی نتواند مطابق قانون رفتار کند، همانطور که کمیسیون ماده ۵ مجوز را صادر می‌کند، در صورت رعایت نکردن قانون می‌تواند لغو مجوز هم برای آن باشگاه در پی داشته باشد.

فرهادیان در خصوص مشاهده تخلف در برخی باشگاه‌های ورزشی و نحوه ارائه آن توسط مردم اظهار داشت: در استان‌ها ادارات کل ورزش و جوانان و بازرسی ادارات کل می‌توانند نظرات و گزارش‌های مردم را دریافت کرده و در اسرع وقت رسیدگی و مورد پیگیری قرار بدهند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا