هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به خطر وقوع درگیری‌های ناخواسته با ناتو در منطقه قطب شمال

وزارت خارجه روسیه نسبت به خطر وقوع درگیری ناخواسته با ناتو در منطقه شمال هشدار داد.


به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه نسبت به  خطر درگیری ناخواسته بین این کشور و ناتو در منطقه قطب شمال هشدار داد.


«نیکولای کورچونوف»، رئیس کمیته مقام‌های ارشد شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه که ریاست کمیته مقامات ارشد شورای قطب شمال را نیز بر عهده دارد، امروز -یکشنبه- بر نگرانی مسکو نسبت به مشارکت دادن اعضای ناتو در فعالیت‌های نظامی منطقه قطب شمال تاکید کرد.


وی گفت: «بین‌المللی شدن فعالیت‌های نظامی ناتو در گستره های بالای جغرافیایی و درگیر شدن کشورهای ناتو در خارج از قطب شمال تنها می‌تواند برای ما نگران‌کننده باشد، این ممکن است خطر حوادث ناخواسته را افزایش دهد که آسیب قابل‌توجهی به اکوسیستم قطب شمال وارد کند. همچنین خطرهای امنیتی هم به همراه دارد».


این دیپلمات روس هشدار داد که تصمیم شرکای روسیه در شورای قطب شمال (ایالات متحده، سوئد، نروژ، ایسلند، فنلاند و دانمارک) برای تعلیق کار خود در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، منجر به افزایش چالش‌ها و تهدیدها در زمینه امنیت نرم در این منطقه می‌شود.


کورچونوف با یادآوری اینکه مأموریت شورای قطب شمال شامل پرونده‌های امنیتی نظامی نمی‌شود، گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که هیچ مسئله‌ای در منطقه قطب شمال نیاز به راهکار نظامی ندارد و استانداردهای بین‌المللی به وضوح حقوق کشورهای ساحلی و سایر کشورها را مشخص می‌کند و زمینه‌ای محکم برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای است».

100 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه نفت و گازی ایران حضور پیدا کردند
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − پنج =

دکمه بازگشت به بالا