شورای نظارت بر اسباب بازی مبادی شرکت های خلاق را برعهده می گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرویز کرمی رئیس اجرایی سازی نقشه سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم عنوان کرد: خوشبختانه این نمایشگاه که با ابتکار کانون برگزار می شود، هرساله با خلاقیت، نوآوری و رشد همراه بوده است. خوشحالم که امسال هم با همت دوستان کانون نمایشگاه برگزار شد و تقریبا اولین نمایشگاهی است که پس از ۲ سال همه گیری ویروس کرونا، مردم توانستند در آن حضور داشته باشند.

پرویز کرمی گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اسباب بازی هم حس خوبی دارند زیرا بازار خود را درحال رونق می بینند. ما باید بدانیم که اسباب بازی، سرگرمی و بازی، ضمن اینکه یک کار فرهنگی و هویت ساز برای کودکان و نوجوانان ما است، از طرفی یک صنعت اشتغال آفرین و درآمدزا است، به طوری که امروزه صد میلیارد دلار گردش مالی اسباب بازی در دنیاست و متٲسفانه ما دیر به این حوزه ورود پیدا کرده ایم.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: مطمئنم شرکت های خلاق و دانش بنیان ورود خوبی را در این حوزه خواهند داشت و در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانند حامی و تسهیل دهنده فعالیت های این شرکت ها باشند تا آن ها اسباب بازی خوب و استاندارد طراحی و تولید کنند.

وی تصریح کرد: امروزه تولید و مصرف اسباب بازی و بازی در دنیا بیانگر توسعه یافتگی کشورهاست. اکنون چیزی حدود ۳۵۰ میلیون دلار واردات اسباب بازی داریم و این نشان می دهد که کشور به سمت مصرف اسباب بازی رفته است اما ازطرفی باید به تولیدکنندگان اسباب بازی داخلی هم کمک کنیم تا این بازار در اخیار غیر نباشد. ما باید بازار اسباب بازی را در اختیار بگیریم تا با صادرات آن، صنعت داخلی اسباب بازی نقش اشتغال آفرینی و درآمدزایی هم داشته باشد.

ابداع یک روش درمانی ارزان و کارآمد برای سرطان
هم اکنون بخوانید

کرمی با بیان اینکه عمده ورود شرکت های دانش بنیان و خلاق باید به حوزه اسباب بازی های تعاملی باشد، گفت: در حوزه اسباب بازی های تعاملی دچار فقدان هستیم و تولیدکنندگان ما در این عرصه کم هستند. ما باید در این عرصه مشوق ها و تسهیلات خوبی بگذاریم تا شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف وارد کار شوند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره حمایت معاونت علمی از شرکت های دانش بنیان توضیح داد: ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق پس از اینکه سند توسعه ملی فناوری های نرم در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، فعالیت اصلی خود را در زمینه شناسایی، راه اندازی و شکل دهی ابتدا به شرکت های خلاق از طریق خانه های خلاق و نوآوری آغاز کرد که امروزه، ۷۰خانه خلاق و نوآوری در سطح کشور داریم. این ستاد همین طور برای شرکت های خلاق و دانش بنیانی که به این حوزه ورود پیدا می کنند، تسهیلات خوبی را در نظر گرفته است، خصوصا برای شرکت هایی که تولیدگر باشند و بتوانند خودشان را در سطح استانداردهای بالا عرضه کنند و استانداردهای صادراتی را بگیرند. ما این شرکت ها را در خانه های خلاق و شرکت های توسه صادرات ایران ساخت تحت عنوان آی هیت (iHit) که در هفت کشور دنیا به وجود آمده است، استقرار دهیم. معاونت برای این شرکت ها و اینگونه تولیدات، تسهیلات خوبی درنظر گرفته است.

وی درباره گسترش نمایشگاه در شهرهای دیگر گفت: نمایشگاه اسباب بازی حتما باید در سطح کشور بچرخد زیرا ایران فقط تهران نیست و خود این نمایشگاه باعث بروز و ظهور خلاقیت هم میان مربیان و معلمان ما و هم دانشجویان و دانش آموزان می شود. ما با کمک خانه های خلاق و نوآوری در استان ها به برگزاری مشارکتی این نمایشگاه کمک می کنیم.

مردم گرانی فروشگاه های اینترنتی را در سامانه اینماد ثبت کنند
هم اکنون بخوانید

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در پایان خاطرنشان کرد: شورای نظارت بر اسباب بازی باید نقش حاکمیتی در حوزه اسباب بازی داشته باشد، ضمن اینکه از تولیدات اسباب بازی مراقبت و پایش می کند، باید چالش های این حوزه را هم شناسایی کند و با کمک نهادهای حاکمیتی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را حمایت کند تا اسباب بازی های ایرانی هم در داخل کشور رونق داشته باشند و هم به خارج از کشور صادر شوند. قرار شد آیدین مهدی زاده رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی و دوستان شورای نظارت بر اسباب بازی نقش مبادی شرکت های خلاق را داشته باشند و از همین شنبه ۲۷ فروردین ماه می توانند شرکت های حوزه اسباب بازی را شناسایی کنند و برای خلاق شدن معرفی کنند.

خاطرنشان می شود نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود.

ششمین روز از نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی با عنوان ایمنی شهر نام گذاری شده است.

 

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا