جشنواره تلاوت‌های مجلسی بین‌المللی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت این وزارتخانه از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: این جشنواره امروز به تکامل رسیده و مقدمات راه‌اندازی بخش بین‌الملل آن در دستور کار است و تلاش می‌کنیم تا جشنواره به خوبی رشد یافته و در نقاط مختلف دنیا گسترش یابد.


به گزارش ایلنا، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: چند ماه قبل در قائم‌شهر در یکی از مراحل جشنواره تلاوت‌های مجلسی حضور داشتم و امروز اختتامیه نهایی آن برگزار می‌شود و امیدواریم بخش بین‌الملل جشنواره به زودی راه‌اندازی شود.


توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز این مهم است زیرا هم معاونت قرآن و عترت دارد و هم در همه بخش‌ها و معاونت‌ها توجه به قرآن در دستور کار است و به صورت یک موضوع مهم دنبال می‌شود.


وی در عین حال تصریح کرد: البته رویکرد دولت مردمی و رئیس جمهور محترم این است که برنامه‌های مهم توسط فعالان آن عرصه و به صورت مردمی دنبال شود که جشنواره تلاوت‌های مجلسی یکی از این موارد است.


در پایان این آیین از امین عبدی، سید محمد طاهایی، سید جاسم موسوی، سعید عبدی و پارسا انگشتان به عنوان قاریان برتر این جشنواره تقدیر شد.


در این آیین برخی از برگزیدگان جشنواره به تلاوت پرداختند و اجرای گروه‌‌های تواشیح و هم‌خوانی محراب و محمد رسول‌الله از جمله برنامه‌های آن بود.


انتهای پیام/

مهدی افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =

دکمه بازگشت به بالا