تماشاخانه «سپند» پلمپ نشده است/ تعطیلی چند روزه «سگ سورتمه» به دلیل مشکلات فنی و با موافقت کارگردان بود

مدیر اجرایی پردیس تئاتر «سپند» مساله پلمپ و تعطیلی این مجموعه نمایشی را کذب خواند و گفت: توقف چند روزه اجرای نمایش «سگ سورتمه» تا پایان شب‌های قدر هم کاملا بر اساس توافق با کارگردان این نمایش و به دلیل بروز مشکلاتی در بخش فنی سالن بوده است.


«محمد عزیزی» مدیر اجرایی پردیس تئاتر «سپند» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، مساله پلمپ و تعطیلی این مجموعه نمایشی را که امروز مطرح شده است، کذب خواند و توضیح داد: زمینی که سپند در آن بنا شده از سال‌ها پیش و حتی زمانی که تماشاخانه دیگری در این مکان دایر بود دچار مشکلاتی از نظر شهرداری بوده. این مشکلات تا جایی ادامه پیدا کرد که از اوایل اسفند سال گذشته (۱۴۰۰) شهرداری نیوجرسی (بلوک‌های سیمانی) را مقابل در ورودی تماشاخانه گذاشت اما نه به شکلی که جلوی ورود و خروج تماشاگران را به مجموعه بگیرد.


عزیزی با بیان اینکه «ما فکر می‌کردیم خیلی زودتر از این‌ها این مشکل حل شود اما کمی زمان‌بر شد» ادامه داد: زمانی شهرداری این بلوک‌های سیمانی را گذاشت که اشکان خطیبی دو اجرا در سپند داشت و درست است که وجود این بلوک‌های سیمانی وجهه خوبی برای یک سالن ندارد اما راه رفت و آمد به راحتی بود و گالری و کافه‌ها در کنار اجراها به کارشان ادامه می‌داد و ما هم در این مدت در حال تلاش برای گرفتن حکم برداشتن بلوک‌ها بودیم که به تعطیلات نوروزی برخورد و عملا مدتی پیگیری قانونی این مشکل دچار وقفه شد.


کشتی فرنگی قهرمانی جهان| پایان کابوس بلگراد با چهارمی جهان برای ایران
هم اکنون بخوانید

او درباره صحبت‌های رسانه‌ای کارگردان نمایش «سگ سورتمه» درباره تعطیلی سالن و اظهار نگرانی ایشان از این موضوع، خاطرنشان کرد: روز گذشته (۲۶ فروردین) جلسه‌ای با آقای سینا نصراللهی کارگردان نمایش «سگ سورتمه» داشتیم با این موضوع که سالن دچار مشکلات فنی و نور شده است و ایشان از ما پرسید که اگر اجرا را برای چند شب برای تعمیرات به تعویق بیاندازیم آیا امکان دارد که پس از آن چند شب بیشتر بتواند اجرا کند؟ که ما گفتیم بر اساس زمان‌بندی جدول اجرا چنین کاری امکان‌پذیر است.  


مدیر اجرایی پردیس تئاتر «سپند» تاکید کرد: در واقع این تعطیلی چند روزه نمایش «سگ سورتمه» کاملا بر اساس توافق با کارگردان بود؛ ما پیشنهاد دادیم و ایشان هم قبول کرد و فشاری روی گروه نبوده است. ضمن اینکه این هفته مصادف با شب‌های قدر و تعطیلی چند روزه سالن‌های تئاتر به این مناسبت است و ایشان در هفته جاری عملا تنها سه شب را از دست می‌داد.  با در نظر گرفتن این شرایط، توافقی کاملا دوستانه با گروه نمایشی برای تعطیلی چند روزه اجرا انجام شد.


اما متاسفانه در خبری که درباره تطعیلی اجرای «سگ سورتمه» منتشر و در آن با آقای نصراللهی هم گفتگو شده، آمده که سالن پلمپ شده است. درحالی‌که چنین اتفاقی رخ نداده و تاکید می‌کنم که تعطیلی چند روزه اجرا با هماهنگی و اطلاع گروه اجرایی بوده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا