کتاب «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» منتشر شد

کتاب «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» نوشته «جان ای. کومبی للی» با ترجمه سحر زارعی، محمود محبی و اکرم ملامحمدی منتشر شد.


به گزارش ایلنا، انتشارات سازمان جهاد انشگاهی تهران کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» نوشته «جان ای. کومبی للی» و ترجمه سحر زارعی (دکترای روان‌شناسی ورزشی دانشگاه تهران)، محمود محبی (دکترای روان‌شناسی ورزشی دانشگاه تهران) و اکرم ملامحمدی (دانشجوی دکترای رفتار حرکتی دانشگاه اصفهان) را چاپ و راهی بازار نشر کرد.


«جان ای. کومبی للی»، نویسنده این کتاب که دارای مدرک دکترای تخصصی و دانشیار روان‌شناسی بالینی در دانشکده حرکت‌شناسی و تغذیه دانشگاه ایلی نویزشیکاگو ایالات متحده آمریکاست از سال ۱۹۹۹، خدمات مشاوره‌ای در روان‌شناسی ورزشی را برای دانشکده، ورزشکارانو تیم‌های ملی و المپیک ارائه کرده است.


این کتاب که به اساتید و دانشجویان رویکرد جدید و منحصر بفردی در آموزش و یادگیری روان‌شناسی ورزشی ارائه می‌دهد، شامل یکسری روایت‌های واقعی برگرفته شد از اشخاص است که در چارچوب ورزش دانشگاهی تنظیم شده است و بحث تفکر انتقادی را به‌منظور یافتن راهکارهایی برای مسائلی از قبیل نداشتن انگیزه، معرفی برنامه‌های آموزشی مهارت‌های ذهنی و سهولت در استخدام و به‌کارگیری در زمینه ورزش ترغیب می‌کند.


نویسنده در این کتاب کوشیده با معرفی رویکرد آموزش موردی، محیط دانشگاه و موضوعاتی که این محیط برای روان‌شناسی ورزشی مهیا می‌کند و درک نقش اشخاص مهم و موثر در این محیط که آغاز می‌شود، جزئیاتی را درباره ۲۱ نمونه در چهار بخش مجزا شامل عملکرد سازمانی، عملکرد تیمی، عملکرد فردی و آسیب دیدگی و توانبخشی بررسی کند که هر کدام تا حدودی براساس نظریه‌ای استوار هستند و نتایج یادگیری مشخص، تکالیف و راهنمایی غیر تجویزی درباره رسیدن به یک راه حل را شامل می‌شوند.

دیدار سیدعباس صالحی با وزیر فرهنگ ترکمنستان
هم اکنون بخوانید


کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی»، در ۲۱ فصل با عنوان‌هایی چون تحلیل‌رفتگی/ خودناتوان‌سازی، رابطه مربی – ورزشکار، کسب فرصتی برای بازی فوتبال حرفه‌ای، اشتباهات دروازه‌بان در طول بازی‌ها و… تهیه و تنظیم شده است.


انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران این کتاب را در ۳۵۵ صفحه با قیمت ۹۰ هزار تومان برای نسخه کاغذی و ۴۵ هزار تومان برای نسخه الکترونیک چاپ و منتشر کرده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا