افزایش قیمت نفت در واکنش به هشدار اوپک

به گزارش برنا، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۹ سنت معادل ۳٫۱۴ درصد افزایش به۱۰۱ دلار و ۵۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می با یک دلار و ۹۲ سنت معادل ۲٫۰۴ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه و به دنبال نگرانی ها از کاهش تقاضا در چین به دلیل قرنطینه شهرهای بزرگ و در آستانه آزادسازی مقادیر زیادی نفت از سوی اعضای آژانس بین المللی انرژی قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد کاهش حدودا ۴ درصدی بود.

برخی وزرای خارجه روز دوشنبه گفتند، اتحادیه اروپا در حال تهیه پیشنهاداتی برای تحریم نفتی روسیه به بهانه جنگ اوکراین است. اما در حال حاضر اتفاق نظری بین کشورهای اروپایی در مورد تحریم نفتی روسیه وجود ندارد.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در صورت تحریم نفتی روسیه بازار نفت همچنان نسبت به یک شوک عمده آسیب پذیر است.»

عامل دیگر رشد قیمت نفت در روز سه شنبه هشدار سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بود که اعلام کرد تحریم ها یا اقدامات داوطلبانه کشورهای غربی ممکن است موجب حذف روزانه حدود ۷ میلیون بشکه نفت و سایر مشتقات نفتی از بازار شود و پر کردن جای خالی این میزان انرژی امکان پذیر نیست.

کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی قرار است طی شش ماه آینده و برای کاستن از تب و تاب بازار حدود ۲۴۰ میلیون بشکه نفت به بازار تزریق کنند که ۱۸۰ میلیون بشکه آن توسط آمریکا عرضه خواهد شد.

سرمایه‌گذاری سعودی در شرکت‌های انرژی روسیه
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =

دکمه بازگشت به بالا