عده ای می خواهند طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به حاشیه ببرند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس عنوان کرد: عده ای با مطرح کردن طرح عدالت در پرداخت سعی می کنند طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به حاشیه ببرند.


به گزارش ایلنا، حسین بامیری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم، دولت مردمی کار و کرامت، روحی تازه در کالبد جامعه دمیده شد و مردم مجددا امیدواری خودشان را برای رفع مشکلات و دستیابی به قله های ترقی و عزت بازیافتند. دولت سیزدهم در چند ماهی که از عمر خود می گذرد توانست با عزمی قوی و با پشتوانه بدنه اجتماعی در مدت کوتاهی خدمات ارزنده ای به ویژه در حوزه بهداشتی وسلامت انجام و سایه ویروس منحوس کرونا را تا حد زیادی از جامعه کم کند که به سهم خود تشکر و قدردانی می کنم.


نماینده مردم لردگان و خان میرزا در مجلس ادامه داد: دیار کاروان پیاده، دیار سرداران و فرماندهان شهید در شهرستان های لردگان و خان میرزا، اما مردم این دیار کهن و اصیل در دریافت خدمات همواره در آخر صف قرار داده و به آنها آنچنان که باید و در شأن آنها بوده بها داده نشد، متاسفانه این رویه در دولت فعلی نیز همچنان ادامه داشته و در عمل اقدام موثری برای بهبود شرایط زندگی و معیشت، اشتغال و ساماندهی نرخ بیکاری صورت نگرفته است.


وی گفت: آقای محربیان از جدیدترین مشکلات مردم حوزه انتخابیه بنده تامین آب شرب است به خصوص ۱۵۶ روستایی که با تانکر سیار آب رسانی می شود  به ویژه۵۳ روستای بخش سردشت و ۳۲ روستای خان میرزا. وزرای نیرو با وجود بازدید میدانی جنابعالی و قول مساعد همچنین پیش بینی اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ و صدور دستور به معاونت آبفای کشور متاسفانه هیچگونه عملیاتی با رویکرد آبرسانی به مردمان این خطه که صدای العطش آنها به آسمان هفتم نیز رسیده شاهد و نظارگر نیستید. با وجود تماس های مکرر تا کی قرار است با مردمانی کنار آب هستند اما بی بهره از آن با عواطف و احساسات پاک آنها بازی کرد لطفا هر چه سریعتر دستور عاجل دهید.

کرونا جان ۳ ایرانی دیگر را گرفت/ بستری ۱۷۶ بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه
هم اکنون بخوانید


این نماینده مجلس مطرح کرد: وزیر نیرو قطعا دستاوردهای سد خرسان ۳ با ۵ کارگرد است که غالبا ملی است اما در این بین سه مولفه اصلی که حق و حقوق های مردم حوزه انتخابیه باشد مغفول مانده است، پرداخت کامل حق و حقوق ساکنین چه با رویکرد جابجایی چه با رویکرد درجا سازی، تخصیص آب کشاورزی، صنعت و شرب کل حوزه انتخابیه. محرابیان در بازدید میدانی که از سد خرسان ۳ داشته اید و طی تماس میدانی که با رئیس بنیاد مسکن کشور داشتید به مردم قول دادید که هر چه سریعتر نسبت به تامین زمین و جابجایی ساکنین اقدام خواهد شد. که متاسفانه اقدامی نشد یا به وعده داده شده عمل کند یا دولت هر چه سریعتر زیرساخت های لازم را برای آبرسانی، برق رسانی، احداث فضای آموزشی و حمل و نقل جاده اقدام کند.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: متاسفانه برای ساخت سد خرسان ۳ بیش از ۴۰ سال است که خواب خوش را از اهالی منطقه گرفته اید، به راستی دختران بازمانده از تحصیل چه گناهی مرتکب شده اند که به پای سوء مدیریت وزرای وقت نیرو سوخته اند، به کدامین گناه نتوانسته اند از ابتدایی ترین حقوق شهروندی در استفاده از مباحث آموزشی استفاده کنند. آقای وزیر هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنید، یا جابجایی یا پرداخت کامل حق و حقوق ساکنین یا درجا سازی و استقرار زیر ساخت ها.


بامیری در ادامه نطق خود گفت: تذکر دیگر به وزیر نیرو پیرامون احداث سد مخزنی شهدای چشمه علی است، اقای محرابیان چگونه ممکن است احداث این سد و سامانه انتقال آن به مراکز جمعیتی و دشت های هدف که بدون شک چهره محروم منطقه را دگرگون و بار دیگر رونق و شکوفایی منطقه را موجب خواهد شد با هدف تامین آب شرب، صنعت و نیز احیای دشت های خان میرزا و لردگان تا کنون مغفول مانده و  حتی پس از طی کلیه مراحل و اخذ مجوز ها و مصوبات لازم از مراجع ذی ربط ردیف اجرایی طرح اساسی و مهم حذف شده است.

لزوم نگاه سیستمی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ شناسایی ریشه چگونگی کنترل نرخ مالی برای جلوگیری از قاچاق ضروری است
هم اکنون بخوانید


نماینده مردم لردگان و خان میرزا در مجلس ادامه داد: به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات مردم منطقه تسریع در اجرای این طرح را خواستاریم و با توجه به قول وزیر پیرامون منابع مالی و گزینش پیمانکار ذی صلاح هر چه سریع تر شاهد عیار صداقت آن وزیر هستیم. تذکر به وزیر راه و شهرسازی پیرامون جاده مرگ یا همان آزادراه لردگان به خوزستان اگر چه پروژه ملی است اما نوع نگاه مسئولین در وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه به ظاهر ملی نیست بلکه به واقع و به حقیقت پروژه های غیر ملی و داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است شبیه نمازها واجب و مستحبی، در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت اولویت با نمازهای مستحبی تا نمازهای واجب است به این معنی که تامین و تخصیص منابع مالی پیرامون پروژه های فرعی و داخلی در استان اولویت دارد.


وی افزود: مهندس قاسمی پروژه لردگان به ایذه- خوزستان مرکز ثقل مواصلاتی کوریدور فلات مرکزی به استان های جنوبی است با وجود پیگیری طاقت فرسا حد فاصل ۹۹ تا هم اکنون به پیش بینی اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ تهاتر نفت و اعتبارات معدن ۵۶، بانک رفاه و جلسه حضوری با شما متاسفانه هیچ یک از پیمانکاران به منظور التیام بخشی به خانواده قربانیان این محور مواصلاتی اقدام نکرده اند. از وزیر میخواهم هر چه سریعتر نسبت به معرفی پیمانکاران ذی صلاح اقدام تا پیش از این شاهد تلفات نیروی انسانی نباشیم.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس عنوان کرد: عده ای با مطرح کردن طرح عدالت در پرداخت سعی می کنند طرح ساماندهی را به حاشیه ببرند در حالی که بزرگترین سرمایه کشور را به بهانه شرکتی بودن و قراردادی از تمامی حق و حقوق ها مسلم خود محروم کرده، از هیات رئیسه مجلس و کمیسیون های تخصصی و سازمان برنامه و دولت می خواهم هر چه سریعتر برای طرح تبدیل وضعیت و امنیت شغلی اقدام کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا