تا کی دولت‌ها بیایند و بروند و تولیدات خودروهای ایرانی فاقد ایمنی و کیفیت باشند؟/ دولت و مجلس شعار سال را سرلوحه کارها قرار دهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه نوک پیکان تحریم‌های ظالمانه غرب به سمت سفره مردم قرار گرفته است، از عدم نگاه به مختصات کیفی محور سرزمینی ایران در توسعه کشور در سال‌های اخیر و نگاه کمی محور مبتنی بر سرزمین‌های غربی که زنگ خطرها را به صدا در آورده است، انتقاد کرد.


به گزارش ایلنا، محمدرضا دشتی اردکانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(دوشنبه ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن سلام به ملت شریف ایران و مردم شهرستان اردکان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن سال و قرن نو شمسی و همچنین ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا، گفت: از خدای منان در این ماه عزیز سربلندی و سرافرازی هم میهنانم را مسئلت دارم.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فصل بهار همواره فرصتی برای آرامش جستن در رستاخیز طبیعت و الهام گرفتن از شگفتی‌های آفرینش بوده است. بی‌جهت نیست که آیین نوروز، این میراث جهانی ناملموس که در گستره تاریخ، الهام بخش امید، و عطوفت در قلب‌ها بوده، تجلی‌بخش پیوند میان روح انسان و طبیعت با خالق متعال است و در تمامی ابنای بشر، فارغ از هر نژادی با زبانی عامل دوستی بوده است.


دشتی اردکانی اظهار کرد: ایرانیان نیز در ایام نوروز در کنار سنت حسنه دید و بازدید اقوام و آشنایان، با سفر به اقصی نقاط کشور از فرصت این ایام بهره لازم را می‌برند. در نوروز سال جاری، پس از دو سال وقفه به علت همه گیری ویروس کرونا، شاهد افزایش چشم گیر سفرها بودیم و شایسته است از ستاد سفرهای نوروزی که ۲۳ دستگاه با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همدلی و تعاون، اقدامی بزرگ را رقم زدند، تقدیر و تشکر به عمل آید اما یک عامل، همواره تلخ کننده این ایام بوده و آن تصادفات جاده‌ای است که در نوروز امسال قریب به ۷۵۰ کشته و بالغ بر ۸ هزار مصدوم بر جای گذاشت.


وی تصریح کرد: جای سوال و تأمل است که تا کی این روند ادامه خواهد داشت؟ تا چه زمانی دولت‌ها یکی پس از دیگری بیایند و بروند و هنوز تولیدات خودروهای ایرانی فاقد ایمنی و کیفیت باشند؟ تا کی خانواده‌های ما داغ دار عزیزانشان شوند و شاهد این باشیم که تعداد کثیری از جاده‌های مواصلاتی کشور فاقد ایمنی لازم باشند؟

لاریجانی از حضور ۲ نفر در کابینه دوازدهم ممانعت کرد
هم اکنون بخوانید


دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: آنچه ضرورت دارد لزوم بازنگری عمیق در برنامه‌ها و قوانین موجود در این زمینه است که همت قوای سه گانه را طلب می‌کند. شهرستان اردکان بعنوان گسترده‌ترین شهرستان استان یزد، از حیث برخورداری از راه‌های مواصلاتی، سهمی بالغ بر ۵۰ درصدی از جاده‌های اصلی و پرتردد استان را به خود اختصاص داده که با نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان ذی ربط ضروری است عملیات تکمیل باند دوم محور خرانق به رباط پشت بادام که در مسیر زائران امام هشتم بوده و همواره محل وقوع حوادئی دلخراش است، هر چه سریعتر آغاز و در سال جاری به اتمام برسد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: مطلب مهم دیگری که توجه شما را به آن جلب می‌کنم، نام گذاری سال جدید با عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.


وی افزود: امیدوارم همه ما در وادی عمل با محور قرار دادن علم، دانش، سنت و بهره‌ گیری از نیروی انسانی جوان و انقلابی، زمینه شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان که منجر به اشتغال آفرینی و توسعه پایدار باشند را فراهم آوریم.معظم له همواره تأکید فراوان به نگاه به درون داشته اند و این مهم در تحقق شعار سال می‌بایست مبتنی بر سنت‌های حاکم و شیوه آزموده شده در این سرزمین محقق شود. عدم نگاه به مختصات کیفی محور سرزمینی ایران در توسعه  کشور در سال‌های اخیر و نگاه کمی محور مبتنی بر سرزمین‌های غربی، زنگ خطرها را به صدا در آورده چرا که طبیعت را وادار به عکس‌العمل کرده و بسیار مهم و اساسی است که شرکت‌های دانش بنیان، افزایش علم و ثروت را در راستای توسعه اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی با نگاه به سنت‌های زیست در این سرزمین پیش برند.


دشتی اردکانی اظهار کرد: روند توسعه ناهمگون شهرستان اردکان زمینه‌ساز و موجب مشکلاتی از قبیل: آلودگی هوا، خشک شدن سفره‌های زیرزمینی و از بین رفتن قنوات، مهاجرپذیری و از بین رفتن برخی ساز و کارهای اجتماعی به عنوان یک میراث ناملموس، افزایش قیمت زمین و مسکن، افزایش آسیب‌های اجتماعی و… شده است و انتظار دارم در اردکان با کمک صنایع و شرکت‌های مستقر در شهرستان در قالب مسئولیت اجتماعی و با توسعه شرکت‌های دانش بنیان ضمن اهتمام به رفع آلودگی‌های زیست محیطی مرتبط با صنایع، اقدامی محسوس و ملموس در توسعه پایدار منطقه به عمل آید.

مومنی‌مقدم: بازیکنانم به بلوغ فکری رسیده‌اند/ هند را مقتدرانه شکست دادیم
هم اکنون بخوانید


وی افزود: محافظت، نگهداری و مرمت آثار، ابنیه و بافت‌های تاریخی، توسعه گردشگری و صنایع دستی یکی از بهترین طرق برای توسعه پایدار کشور و بالاخص شهرستان اردکان خواهد بود چرا که با این عمل هویت و اصالت را نیز در نظر خواهیم گرفت.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: از دولت سیزدهم و تیم مذاکره‌کننده و کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی تشکر می‌کنم که۱-خطوط قرمز در مذاکرات فعلی را بر پایه نظرات ولی امر مسلمین و قانون راهبردی مجلس تعیین نمودند. ۲- سیاست‌های حکیمانه توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باعث خنثی‌سازی و شرطی کردن اقتصاد با سرنوشت برجام را برهم زدند. ۳- سازمان انرژی اتمی در مذاکرات فنی حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای را مورد توجه و صیانت قرار داد.۴-دولت صادقانه به مجلس گزارش داده و به سوالات نمایندگان پاسخ داد، ولی باز هم به دولت محترم و تیم مذاکره‌کننده تاکید می‌کنم حمایت مجلس از شما در چارچوب منویات مقام معظم رهبری و قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی و خطوط قرمز تیم هسته‌ای و شورای عالی امنیت ملی است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امید است که در نیمه دوم فرصت خدمت مجلس انقلابی یازدهم، با سرلوحه قرار دادن عملی منویات مقام معظم رهبری بتوانیم معیشت و سفره مردم که در نوک پیکان تحریم‌های ظالمانه غرب قرار گرفته است را بهبود ببخشیم چرا که این وظیفه سنگین امروز بر دوش ما، مسئولین است و آیندگان در این باره ما را قضاوت خواهند کرد و می‌بایست پاسخگوی یکایک اعمال و تصمیمات خود در مقابل ملت نجیب و شریف ایران باشیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا