لغو مقررات منع آمد و شد در پرو

رئیس‌جمهوری پرو از لغو مقررات منع رفت و آمد در این کشور، در پی مخالفت گسترده مردمی خبر داد.


به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «پدرو کاستلو»، رئیس‌جمهوری پرو از لغو مقررات منع رفت و آمد در این کشور، در پی مخالفت گسترده مردمی خبر داد.


وی بعداز ظهر سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی با قانون‌گذاران کنگره، گفت: «از این لحظه تصمیم به لغو مقررات منع رفت و آمد گرفته‌ایم. از شهروندان می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند».


کاستلو پیش از این، با هدف مهار کردن اعترضاتی که در نتیجه افزایش قیمت سوخت و کود در این کشور روی داده است، در لیما، مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده بود.


کاستلو طی یک سخنرانی اعلام کرد: «هیأت دولت با اعلام منع رفت و آمد از ساعت دو بعدازظهر تا ساعت ۱۱ و ۵۹ دقیقه سه‌شنبه پنجم آوریل به منظور حفاظت از حقوق شهروندان موافقت کرده است.»  


موج اعتراضات به افزایش قیمت سوخت و کود در پرو که در نتیجه حمله روسیه به اوکراین افزایش پیدا کرده‌اند، برای دومین هفته ادامه پیدا کرده است.  


کاستلو که کشاورزی ساده و معلم دبیرستان است در انتخابات سال گذشته با حمایت بسیار بالای مردم مناطق روستایی به ریاست‌جمهوری رسید، ولی محبوبیت وی در ماه‌های گذشته، حتی در میان مردم مناطق روستایی و محروم پرو، به شدت کاهش پیدا کرده است.  


 


انتهای پیام/

وقوع انفجار در نزدیکی زندانی در شرق افغانستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هشت =

دکمه بازگشت به بالا