کشف ۱۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه مرزبانان و سوداگران مرگ

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در درگیری مسلحانه مرزبانان و قاچاقیان در شرق کشور خبرداد.


به گزارش ایلنا، سردار  احمد علی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرزی و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در سرحدات کشورمان، مرزبانان هنگ مرزی سراوان از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی اسفندک در سیستان و بلوچستان مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر در دستورکار مرزبانان قرار گرفت.


وی افزود: با هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیرهای تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و موفق شدند محموله بزرگ موادمخدر را کشف کنند.


گودرزی در ادامه تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مرزبانان کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروی حامل موادمخدر از محل متواری شدند.


وی ادامه داد: مرزبانان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک خودرو، حدود یک تن و ۶۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۴۲۲ کیلوگرم تریاک و ۲۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.

افزایش سالمندان تنها
هم اکنون بخوانید


فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا