درآمد کانال سوئز رکورد درآمدزایی سال ۲۰۲۲ را شکست

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، ترانزیت کالا از کانال سوئز، یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت مصر محسوب می شود که سالانه میلیاردها دلار از این منبع درآمد به خزانه این کشور واریز می کند.
سازمان مدیریت کانال سوئز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که درآمد حاصل از عبور کشتی‌ها از این کانال از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، ۱٫۶۹ میلیارد دلار بوده است.

درآمد کانال سوئز در مدت مشابه سال گذشته ۱٫۴ میلیارد دلار بود که حالا حدود ۲۹۰ میلیون دلار بیشتر شده است. این کانال یکی از اصلی‌ترین منابع تامین درآمد و ارز خارجی برای دولت مصر به شمار می‌رود و سریع‌ترین مسیر برای عبور کشتی‌ها بین آسیا و اروپا به شمار می‌رود.

کانال سوئز دریای مدیترانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به دریای سرخ متصل کرده و حدود ۱۹۳ کیلومتر طول دارد. این کانال در سال ۱۸۶۹ احداث شده و در غرب صحرای سینا و شمال شرق کشور مصر قرار گرفته است. ساخت این کانال باعث شده تا کشتی‌ها دیگر برای سفر از آسیا به اروپا و آمریکا مجبور نباشند قاره آفریقا را‌‌‌‌‌‌‌‌ دور بزنند. ۱۲ درصد کل تجارت جهان از کانال سوئز انجام شده و پس از اهرام مصر اصلی‌ترین منبع تأمین درآمد ارزی کشور مصر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

بیشتر بخوانید

صدور «ملی کارت» بدون حضور در شعبه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا