وزیر خارجه آلمان: اسیر “باج‌خواهی” پوتین درباره خرید گاز طبیعی با روبل نمی‌شویم

پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد کشورهای خریدار باید در ازای دریافت گاز روسیه، روبل پرداخت کنند، وزیر خارجه آلمان که کشورش یکی از اصلی‌ترین خریداران گاز طبیعی روسیه است اعلام کرد غرب اسیر “باج‌خواهی” کرملین نخواهد شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از اسکای نیوز، پوتین در بیانیه‌ای که از سوی تلویزیون روسیه پخش شد، فرمانی را قرائت کرد که براساس آن روبل باید جایگزین ارزهای دیگری شود که کشورهای خریدار در ازای گاز روسیه پرداخت می‌کنند و به گفته رئیس جمهوری روسیه این جایگزینی حق حاکمیت روسیه را تقویت کرده و از مشاغل روسیه حمایت می‌کند.

در پاسخ به این اقدام آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: حالا در پاسخ به این اقدام باید گفت غرب مورد باج‌خواهی قرار نخواهد گرفت.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد دولت آلمان هم گفت که وی هنوز چنین فرمانی را که نشان دهد باید در قبال خرید گاز روسیه، روبل پرداخت کرد، ندیده است.

وی تاکید کرد که کشورش برای تمام سناریوها در این زمینه آماده است، از جمله قطع صادرات گاز روسیه به اروپا.

پیش از این اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفته بود که وی به پوتین گفته بر اساس قرارداد، آلمان هم‌چنان به پرداخت پول گاز به یورو و دلار ادامه می‌دهد.

شولتس هم‌چنین اظهار امیدواری کرده بود آلمان امسال از واردات نفت و زغال سنگ روسیه مستقل شود.

بنا به گزارش‌ها حدود ۴۰ درصد گاز طبیعی مصرفی اتحادیه اروپا از روسیه تامین می‌شود.

ترکیه به دنبال ادغام در محور آمریکایی از دروازه تل‌آویو است/ آنکارا متحد رده‌سوم در دکترین امنیتی رژیم صهونیستی به شمار می‌رود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا