ابراز تردید اوکراین نسبت به وعده روسیه برای کاهش شدت حملات

اوکراین با تردید به وعده روسیه در مذاکرات برای کاهش عملیات نظامی در اطراف کی‌یف و دیگر شهرها واکنش نشان داد؛ این در حالی است که برخی از کشورهای غربی پیش بینی می‌کنند که مسکو حملات خود در دیگر بخش های اوکراین را تشدید کند.


به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اوکراین با تردید به وعده روسیه در مذاکرات برای کاهش عملیات نظامی در اطراف کی‌یف و دیگر شهرها واکنش نشان داد؛ این در حالی است که برخی از کشورهای غربی پیش بینی می‌کنند که مسکو حملات خود در دیگر بخش های اوکراین را تشدید کند.


«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در این‌باره گفت که مردم اوکراین، ملت ساد‌ لوحی نیستند.


وی تاکید کرد: «مردم اوکراین طی این ۳۴ روز حمله و هشت سال گذشته در جنگ در دونباس آموختند که تنها چیزی که می‌توانند به آن اعتماد کنند، نتیجه ملموس است».


مذاکرات اوکراین و روسیه یک ماه بعد از آغاز بزرگ‌ترین حمله نظامی علیه یک کشور اروپایی از ابتدای جنگ جهانی دوم در استانبول برگزار شد. حمله نظامی روسیه علیه اوکراین منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر شده است و نزدیک به چهار میلیون نفر از ساکنان اوکراین نیز به خارج از این کشور مهاجرت کردند. همچنین این جنگ به نابودی اقتصاد روسیه در اثر تحریم‌ها منجر شد.


حملات روسیه علیه اوکراین در بسیاری از جبهه‌ها با مقاومت سفت و سخت نیروهای اوکراینی مواجه شد که بسیاری از مناطق اوکراین را توانستند از اشغال روسیه بازپس گیرند. این در حالی است که در بسیاری از شهرهای محاصره شده از سوی نیروهای روسیه غیرنظامیان بسیاری گرفتار شده بودند.

اسلامی: جردن باروز مقابل سوادکوهی حرفی برای گفتن نداشت/ کشتی‌گیر ما به اشتباه داوری باخت
هم اکنون بخوانید


«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: «با هدف افزایش اعتماد دوجانبه و ایجاد شرایط موردنیاز برای مذاکرات بیشتر و کسب هدف نهایی توافق و امضای یک توافق نامه، تصمیمی به طور ریشه‌ای گرفته شد، با اختلاف زیاد، کاهش فعالیت نظامی در کی‌یف و مسیرهای چرنیهیوف».


فومین به دیگر مناطق اوکراین که شاهد درگیری های سنگین است، از جمله اطراف ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین، سومی و خارکیف در شرق و خرسون در جنوب این کشور اشاره‌ای نکرد.


 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا