روایت ربیعی از "دیدار با خواهر نورا" در مرکز سالمندان حضرت مریم(س)

علی ربیعی در یادداشتی از تجربه بازدید خود از مرکز سالمندان حضرت مریم(س) نوشت.


به گزارش ایلنا، علی ربیعی در یادداشتی با عنوان ” یک روز با خواهر نورا” نوشت:


 امروز با دو سمن محوری در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی و افراد دارای معلولیت به عیددیدنی خواهر روحانی “نورا” و ساکنین مرکز سالمندان حضرت مریم(س) رفتیم. خواهر نورا، بانویی است که از نوجوانی، وجودش را وقف انسانهای نیارمند کرده است.چه اسم با مسمایی دارد که کاملا با افکار و کردارش همسو است.


او در حین آماده کردن چای و قهوه، چقدر مطلع، جهان پرآشوب را تحلیل می‌کرد، از تغییرات ارزشی در سطح دنیا سخن می‌گفت و با  خیراندیشی به وظایف انسانها در دوران امروز اشازه می‌کرد. در زمان بازدید از مرکز سالمندان، با مسایل و مشکلات و برنامه‌هایشان هم آشنا شدیم. 


در کنار تمثال حضرت مریم(س) می‌اندیشم که همه انسانها مخلوق خدا هستند و روح و پیام همه ادیان ابراهیمی، کمک به انسانها و نجات آنهاست.


چه فرق هست بین انسانی که مسیر زندگی او را به کارتن‌خوابی کشیده، فرزتدی که جبر سرنوشت او را از مادری معتاد و پدری گمنام راهی این دنیا کرده و بچه‌هایی که ناخواسته با معلولیت به دنیا آمده و به دلیل فقر خانواده بر سر راه گذاشته شده‌اند. کودکی که در میان زباله‌ها، بخشی از صورتش توسط موش‌ها خورده شده ، سالمند تنها و بی‌کسی که در مرکز مریم مقدس(س) با فراموشی زمان و ناتوانی جسمی و ذهنی عمر می‌گذراند.  زن تنهای لهستانی که یادگار جنگ خانمانسوز جهانی دوم، دور از وطن در ایران باقی مانده و امروز با ضعف جسمی و پیری در این آسایشگاه زندگی می‌کند. 

فروش بلیت همه قطارهای مسافری در ایام نوروز 1402
هم اکنون بخوانید


در انسان و مخلوق خدا بودن همه ما یکسانیم و هنه انسانها حق زندگی چنان که شایسته نام انسانی است را دارا هستند. انسانیت هر فرد به میزان احساس مسئولیت او در قبال دیگران، سنجیده می‌شود. 


 این آزمون بزرگ ماست.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا