ظرف یکبار مصرف خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش برنا، با توجه به این که انواع مختلفی از ظروف یکبار مصرف در بازار وجود دارند، لازم است که پیش از خریداری کردن، به انواع آنها توجه کرد و ویژگی‌های مختلف هرکدام را مورد بررسی و واکاوی کامل قرار داد. البته لازم به ذکر است که بدانید، مهم‌ترین ویژگی‌های هر ظرف یکبار مصرف به مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن مربوط می‌شود و بهتر است که از این طریق به سراغ آنها رفت.

احتمالاً شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که تمایل دارید برای قرار دادن مواد غذایی خود یا نوشیدن مایعات در طی سفر یا برپایی مهمانی خودمانی از این ظروف استفاده کنید؛ حالا هم تصمیم گرفته‌اید که از طریق مطالعه یک مقاله کامل که حاوی تمامی نکات مهم در مورد ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب است، به اطلاعت کاملی دست یابید. خبر خوب این است که شما بهترین مقاله ممکن را برای مطالعه نکات مهم در مورد ظروف یکبار مصرف انتخاب کرده‌اید؛ چرا که ما در این مطلب به تمامی نکات مهم در مورد ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب اشاره کرده‌ایم.

بهترین ظرف یکبار مصرف

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم و همان‌طور که شما به خوبی اطلاع دارید، استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایران بسیار زیاد شده است؛ البته ابن تمایل وافر به استفاده از ظروف یکبار مصرف تنها به کشور ما محدود نمی‌شود و جالب است که بدانید، بسیاری از کشورهای جهان از مشتریان پروپاقرص این نوع از ظروف هستند. برای این که بتوانیم به طور کامل به تمامی مای و ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب اشاره داشته باشیم، لازم است که پیش از ورود به این بحث، چراییِ استقبال بسیار زیاد مصرف‌کنندگان از این ظروف را مورد بررسی قرار دهیم. بدیهی است که همه مصرف‌کنندگان ظروف یکبار مصرف می‌خواهند که از طریق خریداری کردن این نوع ظروف، زحمت شست‌وشوی ظرف را به دوش نکشند و هزینه کمتری را هم صرف کنند.

 

چرا باید نسبت به بهترین ظروف یکبار مصرف اطلاعات داشته باشیم؟

بیایید پاسخ به این سؤال اساسی را با طرح یک مثال مهم و بارز شروع کنیم؛ فرض کنید که شما می‌خواهید یک حجم مشخصی از مواد غذایی را برای مدت‌زمان کوتاه یا بلندی در فریزر قرار دهید. تصور کنید که شما قصد دارید که از یک طرف یکبار مصرف برای نگهداری این ماده غذایی برای قرار دادن آن در فریزر استفاده کنید. نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد، این است که بدانید، استفاده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به‌هیچ‌عنوان برای قرارگیری در بخش فریزر یخچال مناسب نیست. البته شما می‌توانید، از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای نگهداری مواد غذایی غیر گرم در یخچال استفاده کنید، اما این امکان برای نگهداری آنها در دمای بسیار پایین وجود ندارد. همچنین لازم است بدانید که مواد غذایی بسیار داغ در مواجهه با ساختار ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مصر این ظروف خواهند شد.

تجارت روسیه و چین به نقطه عطف بزرگی می‌رسد
هم اکنون بخوانید

 

ظروف فریزری و مایکروویوی

حالا که بحث از کاربردهای متعدد و حساس ظروف یکبار مصرف به میان آمده است، بهتر است که ویژگی‌های مهم یک ظرف یکبار مصرف کاربردی را برای محیط‌های خیلی داغ (مایکروویو) و محیط‌های خیلی سرد (فریزر) مورد واکاوی قرار دهیم. بهترین ظروف کاربردی و مناسب برای فضای مایکروویو و یا فریزر همان‌هایی هستند که از جنس کاغذ پلی پروپیلن یا همان PP ساخته شده‌اند. ساختار پلیمری این دسته از طرف پلاستیکی بی‌خطر هستند و قابلیت تحمل کردن دمای بیش از ۱۲۰ درجه را هم دارند. البته نکته بسیار جالب در مورد این ظروف یکبار مصرف در اینجاست که این دسته از ظرف‌های یکبار مصرف، قابلیت مقاومت در برابر سرمای زیاد را هم دارند.

بنابراین اگر قصد دارید که از ظروف یکبار مصرف برای هر دو فضای فریزر و مایکروویو استفاده کنی، لازم است که ویژگی ساختار پلیمری آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید؛ این تشخیص با بررسی کردن نشان PP در انتهای طرف قابل تشخیص است. یکی دیگر از روش‌های تشخیص این نوع از ظروف در نرم بودن پلاستیک آنها و عدم شفافیت آنهاست. البته فراموش نکنید که بری خریداری کردن هر نوع از انواع ظروف یکبار مصرف، نشان تأییدیه وزارت بهداشت روی مورد بررسی قرار دهید تا بهترین ظرف یکبار مصرف به دست شما برسد. حالا برای این که بتوانید، درک بهتری از بهترین ظروف یکبار مصرف داشته باشید و سپس با ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب آشنا شوید، ادامه این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

بهترین نوع ظروف یکبار مصرف کدام است؟

بدیهی است که همه ظروف یکبار مصرف موجود در بازار حاوی علائم اختصاری مخصوص در بدنه خود هستند که نشان‌دهنده مواد اولیه به کار رفته در آنهاست. برای این که بتوان از ویژگی‌های ساختاری یک ظرف یکبار مصرف خوب آگاه شد، باید تمامی این علائم اختصاری را مورد بررسی قرار داد و با توجه کردن به آنها، برای خریداری کردن آنها اقدام کرد. در ادامه، هرکدام از این علائم اختصاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بدانید که هرکدام از آنها نشان چه عبارتی هستند و برای چه مصارفی باید از آنها استفاده کرد؛ جدول زیر نشانگر تمام این توضیحات خواهد بود:

کالای خرید قدیم باید به همان قیمت قبلی با اعمال درصد سود مجاز فروخته شود
هم اکنون بخوانید

 

 

نکته مهمی که در این بحث وجود دارد و باید به آن اشاره کنیم، این است که موارد بالا تنها به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مربوط می‌شوند. برای شناسایی بهترین ظرف یکبار مصرف باید انواع آنها را شناخت. برای مثال، انواع ظروف یکبار مصرف موجود در بازار شامل انواع زیر هستند:

  • ظروف یکبار مصرف گیاهی
  • ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • ظروف یکبار مصرف فومی
  • ظروف یکبار مصرف آلومینیومی
  • ظروف یکبار مصرف شیشه‌ای

ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب

  • ظروف یکبار مصرف کاربردی و خوب دارای علامت تأییدیه وزارت بهداشت هستند
  • روی بدنه همه ظروف یکبار مصرف خوب، نوع مواد اولیه‌ای که برای ساختن آنها به کار رفته است، درج شده
  • همه ظروف یکبار مصرف گیاهی خوب و کاربردی، اگر در برابر نور قرار بگیرند، فاقد هرگونه لکه، رگه‌های تیره و ناخالصی هستند
  • بهترین ظروف یکبار مصرف فومی، برای نوشیدن مایعات سرد به کار گرفته می‎شوند
  • ظروف یکبار مصرف گیاهی خوب، با استفاده از نشاسته، ذرت و سلول‌های گیاهی ساخته می‌شوند
  • ظروف گیاهی مفید و کاربردی، همان‌هایی هستند که قابلیت تجزیه‌پذیری آسان را دارند و کمترین ضربه و آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند
  • بررسی قابلیت بازیافت در ظروف یکبار مصرف بسیار مهم است؛ چرا که بدون بازیافت کردن این دسته از ظروف، نمی‌توان از آسیب‌ها و تهدیدهای آنها برای محیط زیست چشم‌پوشی کرد
  • از ویژگی‌های یک ظرف یکبار مصرف خوب این است که بتوان آن را در محیط‌های فریزر و مایکروویو به راحتی و با خیال آسوده استفاده کرد

خرید ظرف یکبار مصرف خوب

نکته مهمی که باید در هنگام خریدن انواع ظروف یکبار مصرف در نظر گرفت، انتخاب یک مجموعه فروش معتبر و مجرب است. شما باید بهترین مرکز فروش ظروف یکبار مصرف در ایران را شناسایی کنید و با توجه به خدمات ویژه‌ای که در حوزه فروش این دسته از ظروف در خدمت شما قرار می‌دهد، خرید خود را انجام دهید. برای این کار بهتر است که تمامی نکات این مقاله را به خوبی مطالعه کنید و سپس با توجه به نیازهای خود، بهترین ظرف یکبار مصرف موجود در بازار را با خود به خانه، مهمانی‌ها یا مجالس ببرید.

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا