طباطبایی: تیم ملی بازیکن محور است نه تاکتیک‌محور/ از روز اول اعتقادی به اسکوچیچ نداشتم

هادی طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست ۲ صفر تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: در بازی‌های قبل هم گفتم ایران کیفیت تاکتیکی خیلی مناسبی ندارد؛ حتی زمانی هم که می‌بردیم این حرف را زدم. ایران بیشتر بازیکن محور است تا تاکتیک‌محور و می‌بینید که وقتی چند بازیکن اصلی نیستند کیفیت تیم پایین می‌آید.

وی ادامه داد: بازیکنان یک بخش تیم هستند و کیفیت تاکتیکی تیم ما می‌توانست روند خیلی بهتری داشته باشد. خوب از ظرفیت‌های‌مان استفاده نکردیم. به بازی با کره کاری ندارم و در مورد تمام بازی‌های قبل تیم ملی صحبت می‌کنم.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در مورد ضعف دفاعی ایران در سمت چپ تیم کره جنوبی تصریح کرد: دقیقاً به دلیل غیبت بازیکنان این نقطه ضعف خودش را خیلی نشان داد. ممکن است کیفیت فنی بازیکن جانشین کمی پایین‌تر باشد؛‌ اما کیفیت حرکتی تیم ما با داشتن این پتانسیل و ظرفیت تاکتیکی خیلی بیشتر از اینها است. این ضعف تاکتیکی خودش را اینطور نشان داد.

«با توجه به صحبت‌های شما آیا اعتقادی به حضور اسکوچیچ روی نیمکت ایران در جام جهانی ندارید؟» طباطبایی در پاسخ به این پرسش گفت: از روز اول هم خیلی اعتقادی نداشتم؛ اما برخی هواداری و به نتایج نگاه می‌کنند. من یک سؤال دارم، تیم ایران در مسابقات قبلی به لحاظ کیفیت فنی خوبی بوده یا کیفیت فردی؟! قطعاً کیفیت فردی بازیکنان تأثیرگذار بوده  و نتیجه این اتفاق هم می‌شود دیدار با کره. در هر صورت ما کاره‌ای نیستیم که بگوییم اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت باشد یا خیر!

حل مشکل فیلم‌های توقیفی به سینما کمک می‌کند/ سینمای ایران بیش از هرچیز به بازارهای خارجی نیاز دارد
هم اکنون بخوانید

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در مورد اشتباه امیر عابدزاده روی گل اول کره یادآور شد: این‌ اشتباهات برای هر بازیکنی پیش می‌آید ولی پست دروازه حساس است و نمی‌دانم چرا بعضی‌ها آن را ساده می‌گیرند. برخی اتفاقات را نمی‌فهمم! شاید چون نزدیک تیم نیستم متوجه نمی‌شوم. کی‌روش نکات منفی زیادی داشت، اما یک شاخصه مهم داشت که باید از او یاد بگیریم؛ آن شاخصه هم این بود که تحت تأثیر جو و فضا بازیکنی را جا به جا نمی‌کرد. این نکته خیلی مهم است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا