پایش تصویری، الکترونیکی و پهپادی مرزها در اولویت مرزبانی

​فرمانده مرزبانی کشور گفت: پایش تصویری، الکترونیکی، پهپادی مرزها و استفاده از ریز پرنده‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.


به گزارش ایلنا، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از یگان های مرزی استان بوشهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود ۸۷۵۵ کیلومتر مرز دریایی و خشکی در کشور، اظهار کرد: از این میزان مرز ۲۷۰۰ کیلومتر آن مرز دریایی است که یک‌هزار کیلومتر آن در استان بوشهر است. با اقدامات شبانه‌روزی مرزداران و چشم تیزبین آنان الحمدلله امنیت پایدار در مرزها برقرار است.


فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به کشف قاچاق کالا توسط مرزداران اشاره کرد و افزود: در راستای شعار دو سال گذشته در تقویت و پشتیبانی از تولید داخلی، اقدامات مهم و قابل توجهی در برخورد با قاچاق کالا انجام شده چرا که قاچاق کالا به تولیدات داخلی و اشتغال آسیب فراوانی وارد می‌کند. در یک سال گذشته ۶۵۰۰ میلیارد تومان قاچاق کالا در مرزهای مختلف کشور کشف شد که عمدتاً پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان قضائی تشکیل شده است.


وی از اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق در قالب رعد یک تا هفت در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی، مرزبانان در کشف قاچاق موفق عمل کرده‌اند. تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزداران مورد توجه ویژه قرار دارد که تقویت تعاونی‌ها در حاشیه سواحل و مرزها امری مهم و ضروری است.


سردار گودرزی تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در مرزها و سواحل را یکی از اولویت‌های امسال فرماندهی مرزبانی دانست و تصریح کرد: پایش تصویری و اقدامات الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی و استفاده از ریزپرنده‌ها در اولویت برنامه‌های مرزبانی قرار دارد.

مشکل تامین کامیون و مسائل ارزی؛ عامل دپوی حدود 4 میلیون تن نهاده دامی در انبارهای بندر امام
هم اکنون بخوانید


وی اقدامات جهادی در تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در مرزبانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال حرکت جهادی در مقابله با قاچاق بیشتر از گذشته است که در تحقق شعار امسال استفاده از نخبگان در دستور کار قرار دارد.


فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق در مرزهای دریایی جنوب کشور کشف شده است، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد کل قاچاق کشف شده عمدتاً از کشتی‌های ۲۰۰ تا ۲ هزار تنی مربوط به قاچاق خودرو بوده است.


سردار گودرزی کشف مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: روز گذشته ۷۰ کیلوگرم شیشه در مرز خوزستان کشف شد و در دو روز گذشته در مجموع در مرزهای کشور بیش از ۷ تا ۸ تن مواد مخدر کشف شده است.


ضرورت ساماندهی شناورهای فاقد هویت در دریا


 فرمانده مرزبانی کشور با اشاره بر تقویت زیرساخت‌های مرزبانی گفت: ساماندهی شناورهای فاقد هویت از برنامه‌های مهم مرزبانی است. استان استراتژیک بوشهر در کشور بسیار مهم است که به همین منظور تقویت زیرساخت‌های مرزبانی در آن اولویت دارد.


وی تشکیل کارگروه ویژه مرز را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تشکیل کارگروه مرز در تمامی استان‌های مرزی و ساحلی بسیار مهم است که از استانداران ساحلی و مرزی انتظار می‌رود در این عرصه توجه ویژه کنند.


فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به همسایگی کشورهای مختلف حاشیه خلیج‌فارس با استان بوشهر، تصریح کرد: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال قطر در سال جاری و همسایگی این کشور با استان بوشهر ضمن تقویت تعامل، کمک و پشتیبانی‌های لازم به قطر مورد توجه ویژه قرار دارد.

زندانیان مقیم در اوین شب گذشته با خانواده‌های خود تماس گرفتند
هم اکنون بخوانید


گودرزی توجه به استیفای حقوق مرزنشینان و ساحل‌نشینان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و اجرا طرح سجاد در اولویت برنامه‌های مرزبانی قرار دارد.


وی تحقق به شعار امسال مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: توجه ویژه به عملیاتی طرح‌ها بر اساس شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین در اولویت برنامه مرزبانی قرار دارد و در این راستا از نخبگان استفاده می‌شود.


فرمانده مرزبانی کشور از اجرای طرح خوشایندسازی هنگ‌های مرزی خبر داد و افزود: در لایحه بودجه امسال اعتبارات ویژه‌ای از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای، برای اجرا طرح هوشمندسازی در مرزها و خوشایندسازی هنگ‌های مرزی مصوب شده است.


براساس گزارش سایت پلیس، گودرزی ساخت واحدهای مسکونی سازمانی را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: سالانه ۳ هزار واحد مسکونی سازمانی در نقاط مرزی کشور از جمله سواحل استان بوشهر ساخته می‌شود که همکاری در تأمین زمین برای عملیاتی شدن این مهم ضروری است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا