درخشان: انگیزه ملی‌پوشان برای دیدار با کره باید صد برابر باشد/ گل‌محمدی بماند و کارش در پرسپولیس را تمام کند

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره دربی ۹۸ سرخابی‌ها که با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید، اظهار داشت: بازی بدی نبود. به نظر من یکسری اشکالات در کار بود که پرسپولیس نتوانست نتیجه را حفظ کند. پرسپولیس می‌توانست برنده این بازی باشد و اگر تدابیر خوبی را بعد از گل اتخاذ می‌کرد، می‌توانست این طلسم را بشکند و به برد برسد. در واقع باید تیم درایت می‌کرد تا برنده از زمین خارج شود. به هر شکل این اتفاق رخ نداد و البته در مجموع هم عملکرد تیم خوب بود.

وی ادامه داد: اگر پرسپولیس سه امتیاز این مسابقه را می‌گرفت، خیلی در ادامه به کارش می‌آمد و در جدول تأثیر داشت.

درخشان در مورد انتخاب گوهری به جای حامد لک در دربی تصریح کرد: این ریسک بزرگ یحیی گل‌محمدی بود که بعضی اوقات این گونه ریسک‌ها جواب می‌دهد.

بازیکن سابق سرخپوشان و تیم ملی فوتبال در مورد اعتراضی که یحیی گل‌محمدی بعد از گل تساوی استقلال به داور داشت، تأکید کرد: یحیی تا حدودی حق داشت. متأسفانه تعویض را با تأخیر انجام دادند و همین مسئله باعث شد پرسپولیس ۱۰ نفره باشد که این مسئله خیلی تعیین‌کننده شد. حضور سیدجلال در خط دفاعی در آن لحظات خیلی می‌توانست به تیم کمک کند و نباید فراموش کنیم همین می‌توانست در مسئله قهرمانی خیلی به تیم کمک کند، اما به هرحال داور اجازه تعویض نداد و پرسپولیس هم گل خورد.

وی در واکنش به استعفای یحیی گل‌محمدی بعد از دربی و بازگشت او گفت: یحیی باید بماند و کارش را تمام کند. فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و باز هم ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد. پرسپولیس باید همین اقتدار را حفظ کند و چه بسا استقلال امتیاز از دست بدهد. شک نداریم که فوتبال می‌تواند خیلی اتفاقات پیش‌بینی نشده را رقم بزند. ضمن اینکه جام حذفی هم هست و باید به شکل ویژه‌تری به آن نگاه کنیم.

آخرین وضعیت دیاباته از زبان پزشک پرسپولیس
هم اکنون بخوانید

درخشان راجع به دو بازی پیش روی تیم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: بازی با کره سخت است، لبنان اما نمی‌تواند برای‌مان دردسرساز شود، چون بازی در ایران است. من فکر می‌کنم کره از همه تیم‌هایی که با آنها بازی کرده‌ایم باکیفیت‌تر است و باید شیوه خوبی را مقابل این تیم اتخاذ کنیم. 

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال در مورد اینکه آیا صعود تیم ملی به جام جهانی از انگیزه‌های بازیکنان برای کسب بهترین نتیجه مقابل کره جنوبی کم نمی‌کند، یادآور شد: این به نظر من نمی‌تواند اصلاً درست باشد. ما داریم در مورد فوتبال حرفه‌ای صحبت می‌کنیم. این حرف‌ها معنی ندارد. شما وقتی از تیم باشگاهی‌ات پول می‌گیری و یا اینکه برای تیم ملی کشورت بازی می‌کنی، اینکه بگویی به فلان دلیل انگیزه‌ات پایین است، اصلاً قابل قبول نیست. بازیکن نباید بی‌تفاوت به زمین برود. او وقتی در تیم ملی کشورش بازی می‌کند این خودش به تنهایی انگیزه صدبرابری به وی می‌دهد. ما باید کره را ببریم و جایگاه‌مان را حفظ کنیم. اگر این تیم را نبریم، خیلی هم کار بزرگی نکرده‌ایم.

وی همچنین درباره دعوت از کنعانی‌زادگان به تیم ملی با وجود حاشیه‌ای که منجر به محرومیتش شده بود، عنوان کرد: به هر حال آن روزی که کمیته انضباطی این تصمیم را گرفت باید به آن احترام گذاشته می‌شد. وقتی تصمیمی گرفته می‌شود باید آن تصمیم به اجرا درآید. خصوصاً اینکه بازیکنان ما خیلی بیشتر باید حواس‌شان را جمع کنند که دچار چنین حاشیه‌هایی نشوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا