چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

به گزارش برنا، به همین دلیل اغلب دارندگان سایت، به دنبال آموختن تکنیک سئو یا پیدا کردن سئو کار حرفه ای هستند. گروهی نیز در جستجوی نرم‌افزار بالا بردن رتبه سایت در گوگل، بوده و می خواهند بدانند خرید سئو برای سایت چگونه است و خدمات سئو وب سایت چقدر هزینه دارد.

اگر می خواهید بدانید چگونه سئو سایت را بالا ببریم پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید. بالا بردن سئو سایت وردپرس و سایر سایت ها همگی بستگی به رعایت الگوریتم های گوگل برای سئوی سایت دارد. به همین منظور در این مقاله، روش های افزایش سئو سایت رایگان آموزش داده شده است.

 

سئو سایت چیست؟

سئو سایت چیست؟

امروزه میلیون ها سایت برای کسب و کارهای مختلف طراحی شده است. اما بسیاری از دارندگان سایت، تعریف واضحی از سئو سایت ندارند و می پرسند چطور می توانیم سئو را برای سایت خود فعال نماییم. سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

معنی سئو سایت “SEO” که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، بهینه‌سازی سایت برای نمایش در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، یاهو، بینگ و … است.

مثال:

  •         فرض کنید قصد پیدا کردن طراح سایت را دارید و در قسمت آدرس بار جستجوگر خود (موزیلا، فایرفاکس، اپرا، کروم ) که اغلب به طور پیش فرض بر روی موتور جستجوگر گوگل تنظیم شده است، عبارت “سفارش طراحی سایت” را جستجو می کنید.
  •         موتور جستجوگر گوگل، مجموعه ای از سایت های مرتبط با این عبارت را به نمایش می گذارد.
  •         معمولا اغلب افراد روی اولین لینک که در بالای صفحه است، کلیک می کنند و وارد اولین سایتی می شوند که گوگل در نتایج جستجو به نمایش گذاشته است.
  •         سایتی که شما وارد آن شده اید، از طریق رعایت الگوریتم ها و معیارهای مورد تایید گوگل، سئو شده و مالک سایت، موفق شده شما را به عنوان بازدید کننده جذب کند!

 

سئو سایت چه کاربردی دارد؟

اما سئو سایت چه کاربردی دارد و چه فایده ای دارد که یک سایت، در نتایج جستجوی گوگل، در جایگاه اول قرار بگیرد…؟

در ادامه مثال قبل، لازم است این را بدانید که تعداد نامحدود و بیشماری از افراد با جستجوی عبارت “سفارش طراحی سایت” وارد اولین سایتی می شوند که در نتایج جستجو گوگل مشاهده کرده اند.

هر شخصی که وارد این سایت شود می تواند یک مشتری بالقوه یا بالفعل باشد. بنابراین، سئو یک مزیت فوق‌العاده و سودمند است و اغلب دارندگان کسب و کار حاضرند برای بدست آوردن جایگاه اول در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر، سرمایه گذاری کنند.

منطقه آزاد ماکو، سومین مقصد سفر «مشاور رئیس جمهور» به مناطق آزاد کشور
هم اکنون بخوانید

 

چه کسانی می توانند سئو سایت را افزایش دهند؟

تکنیک های سئو، مجموعه ای فرایندهای مهندسی و رعایت الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم ها به طور مداوم در حال تغییر هستند. اگر می خواهید خودتان سئو سایت کسب و کارتان را بالا ببرید، لازم است در این زمینه آموزش دیده و به طور مداوم زمان خود را صرف سئو سایت کنید.

اما اگر به هر دلیل امکان یادگیری این تکنیک ها یا زمان کافی برای اجرای سئو ندارید، جای نگرانی نیست؛ زیرا افرادی هستند که به عنوان مشاور سئو نظیر اسماعیل سحاب، سئو سایت شما را افزایش می دهند:

آموزش افزایش سئو سایت – رایگان

در این بخش به طور ساده، تکنیک های افزایش سئو سایت را رایگان شرح داده ایم. اگر صاحب وب سایت هستید یا قصد سئو سایت دارید، می توانید با کمک این تکنیک های فوق‌العاده به سرعت سئو سایت را افزایش دهید و در نتایج جستجو گوگل به نتایج بهینه تری دست پیدا کنید:

مهمترین تکنیک های بالا بردن سئو سایت

مهمترین و کلیدی ترین تکنیک های بالا بردن سئو سایت شامل ۲ بخش زیر است. نکات زیر حتی با تغییر الگوریتم های گوگل همواره از نکات کلیدی ثابت، برای سئو سایت به شمار می رود:

 سئو داخلی یا On Page:

چگونه سئو داخلی(on page seo)  سایت را افزایش دهیم؟ افزایش سئو داخلی سایت، رنکینگ سایت شما را افزایش پیدا می دهد. برای بالا بردن سئو داخلی به موارد زیر توجه داشته باشید:

 چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟ چگالی کلمه کلیدی

۱-      کلمه کلیدی :

  •         انتخاب کلمه کلیدی و درج آن در تایتل و متا تگ (دیسکریپشن)
  •         گنجاندن کلمه کلیدی در متن با چگالی مناسب
  •         ایجاد محتوای سئو شده و مرتبط با کلمه کلیدی

۲-      لینک های داخلی:

  •         ایجاد شبکه ای منظم از لینک های داخلی هدفمند

۳-      افزایش سرعت لود صفحات سایت

۴-      رفع ارورها و مشکلات احتمالی کدنویسی در سایت

۵-      اطلاع از الگوریتم های گوگل

۶-      بررسی وبمستر تولز

۷-      رفع خطاهای w3c و توجه به توصیه های w3c در طراحی وب سایت

۸-      دیسکریپشن:

  •         دیسکریپشن در نتایج جستجو در حدود  ۱۵۰ کاراکتر است که در زیر عنوان صفحه نمایش داده شده در نتایج جستجو قابل مشاهده است.
  •         مهم است که این متا تگ، مرتبط با کلمه سرچ شده توسط کاربر بوده و البته جذاب باشد.
قیمت گوشی‌های وارداتی چگونه محاسبه می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

۹-      تایتل یا همان تگ های h:

  •         تایل های یک صفحه از سایت از تایتل یا تگ h1 تا h6 است.
  •         لازم است این تگ ها به صورت شبکه ای منظم و منشعب شده از تگ های بالایی قرار بگیرند.
  •         حتما کلمه کلیدی را در h1 قرار دهید و hهای زیر مجموعه نیز حاوی کلمه کلیدی و کلمات مترادف و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی باشد.
  •         در تصویر زیر انشعابات تیترهای داخلی به صورت نمادین به صورت درخت به خوبی شرح داده شده است:

۱۰-  ساختار URL

  •         بهتر است URL که برای هر صفحه از سایت خود انتخاب می کنید کوتاه باشد.
  •         بهتر است URL حاوی کلمه کلیدی اصلی متن باشد
  •         در URL تاریخ نزنید
  •         سالها قبل در تکنیک های قدیمی سئو، به این دلیل که ربات های گوگل به خوبی قادر به ترجمه متن های فارسی نبودند، از URL های انگلیسی استفاده می شده است. اما امروزه این تکنیک منقضی شده  و بهتر است URL صفحات سایت های فارسی، به زبان فارسی نوشته شود. زیرا گوگل به خوبی قادر به ترجمه و حتی مترادف های کلمه کلیدی اصلی در صفحات سایت شما براساس ترجمه و بررسی رفتار بازدیدکنندگان است.

۱۱- بهینه‌سازی عکس ها:

  •         از ویژگی ALT و Title در عکس استفاده شود

 

۲- سئوی خارجی:

مهمترین تکنیک سئوی خارجی، استفاده از بک لینک در سایتهای دیگر است. این لینک های به صورت طبیعی، غیر طبیعی و  لینک های ساخته شده به صورت دستی هستند. مهم است برای جلوگیری از آسیب به سایت، لینک های خارجی، دائمی باشند.

نتیجه گیری:

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از صرف زمان طولانی و هزینه در جهت نادرست، برای سئوی داخلی و خارجی سایت حتما از کمک سئوکار حرفه ای  نظیر مهندس اسماعیل سحاب استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا