قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ اسفند / اونس طلا به ۱۹۳۳ دلار و ۹۰ سنت رسید

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱٫۰۹ درصد کاهش به ۱۹۲۱ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز با ۰٫۷۳ درصد افت به ۱۹۳۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

تقویت ارزش دلار نیز در افت قیمت طلا موثر بوده است. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب دیروز شاهد جهش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

دیوید جونز استراتژیست ارشد بازار در موسسه کپیتال دات کام گفت: «شاهد آن هستیم که طی ۱۰ روز گذشته افزایش قیمت ناشی از جنگ اوکراین و خرید های احتکاری فروکش کرده است.»

در حالی که خوش بینی در مورد مذاکرات آتش بس موجب تقویت احساس ریسک پذیری در بازارهای مالی شده و تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن را کاهش داده است، قیمت طلا در طی هفته اخیر شاهد افت ۲٫۸ درصدی بود.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه مان کپیتال هم در این باره گفت: «اگر آتش بس برقرار شود یا توافقی بین طرفین به دست بیاید، قیمت طلا ممکن است به سرعت افت کند.»

اوایل این هفته فدرال رزرو نرخ بهره را ۰٫۲۵ درصد افزایش داد و پیش بینی کرد که نرخ بهره را باز هم افزایش خواهد داد. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالا می برد.

انتهای پیام/

متاسفانه قدرت حل مسئله ما به شدت پایین آمده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا