برقراری خطوط تسویه حساب موقت میان بانک‌های کره‌جنوبی و شعبه‌های‌شان در روسیه

دولت کره جنوبی به منظور حمایت از شرکت‌های این کشور که با روسیه فعالیت تجاری دارند، از بانک‌های کره‌ای خواسته است تا با شعبه‌های‌شان در روسیه، خطوط تسویه حساب موقت برقرار کنند.


به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌جنوبی امروز -جمعه- اعلام کرد که به منظور کمک به شرکت‌های این کشور که به دلیل وضع تحریم‌های جهانی علیه روسیه با تأمین مالی فعالیت‌های تجاری خود با مشکل مواجه شده‌اند، خطوط تسویه حساب موقت را میان بانک‌های این کشور و شعبه‌های‌شان در روسیه برقرار خواهد کرد. 


کمیسیون خدمات مالی کره‌جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا پرداخت‌های مالی شرکت‌های این کشور را  که از طریق سیستم سوئیفت صورت می‌گیرند، مورد حمایت قرار دهد و به این منظور دو بانک «ووری» و «هانا» حساب‌های تسویه حساب موقت را میان خود و وابستگان‌شان در روسیه افتتاح خواهند کرد. 


این اقدام دولت کره‌جنوبی، با هدف کاهش استفاده از بانک‌های واسطه‌ای بین‌المللی صورت می‌گیرد. چراکه، این بانک‌ها از انجام نقل و انتقالات مالی با روسیه، به دلیل تحریم‌های وضع شده اخیر علیه این کشور، خودداری می‌کنند. 


کمیسیون مالی کره‌‌جنوبی خاطرنشان کرد که این خطوط تسویه حساب موقت جدید، برای همکاری با بانک‌های روسیه یا افراد و نهادهایی که در لیست تحریم‌های جهانی علیه مسکو قرار دارند، مجوز ندارند.


 


انتهای پیام/

قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز سه‌شنبه5 شهریورماه 1401
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا