موافقت با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا/ اختصاص اعتبار به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

هیات وزیران با توجه به تورم سنوات اخیر و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تلاطم بازار مسکن و به منظور حمایت از جامعه هدف موضوع آیین نامه تسهیلات مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا، با اصلاح آیین نامه مذکور و افزایش سقف تسهیلات یاد شده موافقت کرد.


به گزارش ایلنا، در جلسه صبح روز چهارشنبه هیات وزیران که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، مصوب گردید تسهیلات مندرج در آیین نامه تسهیلات مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا با رعایت مفاد مقرر در آیین‌نامه و با رعایت سرجمع اعتبارات مصوب در قوانین موضوعه برای یکبار در پروژه‌های در حال ساخت، قبل از اتمام پروژه و فروش اقساطی تا سقف تسهیلات ساخت مسکن همان سال از سوی بانک‌های عامل قابل افزایش خواهد بود.


دولت با اختصاص اعتبار به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی موافقت کرد


دولت در اجرای حکم مندرج در ماده (۴) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و با هدف تسریع در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث طبیعی، با اختصاص اعتبار به صندوق یاد شده موافقت کرد.


بر این اساس، مبلغ ۲۷ هزار و ۲۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت هزینه ای بابت ۹۰ درصد حق بیمه پایه سهم دولت برای واحدهای مسکونی در سال ۱۴۰۰، در اختیار صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.


همچنین صندوق مذکور موظف است گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی شش ماهه تهیه و به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) ارسال نماید.

چرا پیوستن محبی به استقلال هنوز نهایی نشده است؟
هم اکنون بخوانید


موافقت با تسویه مطالبات برخی از شرکت های دولتی تابع وزارت نیرو با بدهی آنها به دولت


با تصویب هیات وزیران، مطالبات ۸ شرکت ذی ربط وزارت نیرو از دولت شامل شرکت های سهامی برق منطقه‌ای باختر، گیلان، هرمزگان، یزد، زنجان، خوزستان، غرب و شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران – توانیر بابت مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر کیلو وات ساعت برق مورد تأیید سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی، با بدهی این شرکت ها به دولت (خزانه داری کل کشور) بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای به بهره‌برداری رسیده وزارت نیرو جمعاً به مبلغ ۴۲۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۲۴۸ هزار ریال تسویه شد.


بر این اساس، شرکت‌های دولتی ذی ربط مکلفند مبالغ تسویه شده مربوط را (حسب مورد) در صورت های مالی خود اعمال حساب نمایند. همچنین سرمایه شرکت های مذکور معادل بدهی تسویه شده ناشی از اجرای این حکم افزایش می یابد.


انتقال بدهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به بانک های تجارت و مرکزی به حساب بدهی دولت


با موافقت هیات وزیران، بدهی شرکت توسعه منبع آب و نیروی ایران به بانک تجارت (به مبلغ ۲۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۷۱ ریال) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (به مبلغ ۹۵۶ میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۲۹۰ ریال) جمعاً به مبلغ ۲۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال ناشی از تکالیف قانونی مربوط، بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی، پس از افزایش سرمایه دولت در شرکت ما در تخصصی مدیریت منابع آب ایران به میزان مبلغ فوق‌الذکر، به بدهی دولت منتقل و با رعایت مقررات مربوط به روز رسانی می‌شود.

آماده‌ی پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم
هم اکنون بخوانید


مصوبه مربوط به زمان لازم الاجرا شدن پرداخت فوق العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو اصلاح شد


هیات وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، مصوبه مربوط به زمان لازم‌الاجرا شدن پرداخت فوق‌العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو را که پیش از این نیز با اصلاحاتی به تصویب رسیده بود، اصلاح کرد.


به موجب این اصلاحیه، بار مالی ناشی از اجرای مصوبه مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط تأمین می شود.


دولت اساسنامه بانک سپه را اصلاح کرد


دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و با هدف رفع ایرادهای وارده از سوی شورای نگهبان درخصوص اساسنامه بانک سپه، با اصلاح آن موافقت کرد.


بر این اساس، ترکیب مجمع عمومی بانک سپه از وزیر امور اقتصادی و دارایی، سه نفر از وزرا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تأیید رئیس جمهور و سه نفر از میان افراد معرفی شده توسط سازمان‌های نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح به انتخاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود.


همچنین اعضای هیات مدیره بانک شامل چهار نفر به پیشنهاد وزیر امور اقصادی و دارایی و سه نفر از میان افراد معرفی شده توسط سازمان های نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواهند بود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا