امنیت پایدار در مرزها برقرار است/ تمام مرزهای زمینی برای زیارت عتبات بسته است

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: با تلاش مرزبانان امنیت را در مرزهای کشور برقرار می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد علی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در نشست خبری خبری خود با تبریک عید نوروز و ایام نیمه شعبان گفت: ما سه میلیون مرزنشین داریم و از وظایف مرزبانی استیفای حقوق مرزنشینان است.


وی با اشاره به اقدامات مرزبانی گفت: مرزبانان در بیش از ۸ هزار کیلومتر مرز خشکی و دریایی خدمت می‌کنند. ما کشوری هستیم که بعد از روسیه و چین بیشترین همسایه را در کنار کشور داریم و با ۱۵ کشور همسایه هستیم و با تلاش مرزبانان امنیت را در مرزهای کشور برقرار می‌کنیم.


او ادامه داد: افتخار ما این است که کشور را با این وسعت مرزی و با تهدیداتی که وجود دارد حفظ کرده و اقتدار جمهوری اسلامی از نقطه صفر مرزی تا مرکز را حفظ کرده‌ایم.  


سردار گودرزی تاکید کرد: مرزهای کشور در امنیت پایدار است و نقاط مرزی مستعد سرمایه‌گذاری است و در پایانه‌های مرزی اقدامات اقتصادی و مبادلات اقتصادی در حال انجام است.


سردار گودرزی گفت: همچنین چهار هزار و ۶۲۸ میلیارد پرونده قضایی شده است و ۸۳۲ میلیارد کالا تحویل گمرک شده است.


فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ پرونده قضایی و جنایی توسط مرزبانی تشکل شده است، گفت: ۶۰ باند شامل ۲۹ باند قاچاق سلاح، ۱۸ باند قاچاق انسان، ۱۰ باند مواد مخدر، سه باند سوخت و مابقی در حوزه قاچاق الکل منهدم شدند. 


افزایش نگهداری از افراد فاقد سرپرست/ به دلیل رشد هزینه ها، برخی مراکز از پذیرش مجهول الهویه‌ها سرباز می‌زنند
هم اکنون بخوانید

سردار گودرزی گفت: عناصر وابسته به گروهک‌های تکفیری و سرویس‌های اطلاعاتی که قصد ورود به کشور داشتند در سومار و آب‌های خلیج فارس دستگیر شدند.


وی با بیان اینکه ۳۰ هزار شناور در کشور هویت ندارند، افزود: با اجرای طرح امام سجاد و نصب راهدار بر روی این شناورها آن‌ها را سازماندهی خواهیم کرد.


سردار گودرزی گفت:  با توجه به عدم موافقت عراق تمامی مرزهای زمینی ما برای عتبات و عالیات بسته است. مردم برای تردد به مرزهای چهارگانه زمینی مراجعه نکنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا